IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Stellantis отчита борсов срив, след като печалбата ѝ се сви с близо 50%*

Маржовете намаляват най-съществено в Северна Америка, след като доставките там се свиват с 17 на сто на фона на непопулярната моделна гама и ценовия натиск

12:01 | 25.07.24 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Stellantis NV се срина с цели 10%, след като автомобилният производител обяви, че връща на пазара стари модели и обмисля намаляване на цените, за да се справи с огромния спад в продажбите през първите шест месеца на годината.

Нетната печалба на италиано-френската група спада с 48% до 5,6 млрд. евро през първото полугодие, изоставайки от медианната оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори за 7 млрд. евро.

Резултатите, отчетени в четвъртък, увеличават натиска върху главния изпълнителен директор Карлос Таварес, най-добре платеният изпълнителен директор сред традиционните производители на автомобили, да обърне спада на пазарния дял в няколко страни. Той е изправен пред предизвикателства, вариращи от напускане на ръководители и проблеми с качеството в САЩ до сервизни акции в Европа заради проблеми с въздушните възглавници Takata.

Маржовете намаляват най-съществено в Северна Америка, ключов регион за печалбата на Stellantis, след като доставките се свиват с 18% на фона на непопулярната моделна гама и ценовия натиск.

Северна Америка „е пазарът, който се нуждае от най-много работа и където сме най-концентрирани“, отбелязва главният финансов директор Натали Найт по време на брифинг.

Stellantis ще пусне отново някои модели, които е изтеглил от САЩ, включително Dodge Charger, за да спечели обратно някои клиенти, признава Найт, добавяйки, че автомобилният производител вероятно ще въведе „постепенни корекции на цените“, особено когато представя нови продукти.

Найт предполага, че компанията може да преосмисли кой би бил „най-добрият дом“ за суперколите Maserati, въпреки че засега групата остава фокусирана върху подобренията на марката, чиито доставки се сринаха с повече от 50% до 6500 броя през първите шест месеца на годината.

Stellantis също така планира допълнително да намали разходите за труд и очаква 25% свиване на логистичните разходи през втората половина на годината, изтъква още финансовият директор.

Борсово представяне на Stellantis, Renault, BMW, Volkswagen и Mercedes през годината. Графика: Bloomberg Борсово представяне на Stellantis, Renault, BMW, Volkswagen и Mercedes през годината. Графика: Bloomberg

Таварес успя значително да намали разходите, като за втората половина на годината са предвидени още 500 млн. евро спестявания . Някои анализатори започнаха да отбелязват границите на стратегията му по отношение на разходите и той също така се сблъска с критики от страна на акционери и консултантски фирми относно неговия пакет от възнаграждение в размер на 39 млн. долара за миналата година, което представлява 60% увеличение спрямо нивата от 2022 г.

Производителят предприема „коригиращи действия“, за да се справи с проблемите, посочва Таварес. Stellantis повтори, че пуска 20 нови модела тази година, за да подкрепи засилването на възходящата инерция.

Мерки за коригиране на маржа

Таварес междувременно предупреди, че групата ще предприеме необходимите стъпки за коригиране на ниските маржове и натрупването на запаси в САЩ, като Stellantis няма да се поколебае да премахне слабо представящите се марки в портфолиото си.

„Ако не правят пари, ние ще ги закрием“, каза Карлос Таварес пред журналисти. "Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари".

Автомобилният производител вече обмисля създаването на своята 15-та марка съвместно с китайската Leapmotor, след като компаниите договориха широко сътрудничество.

Някои анализатори смятат, че Maserati вероятно може да бъде продадена, докато други бизнеси, като Lancia или DS, може да се окажат изложени на риск от закриване, като се има предвид незначителният им принос към общите продажби на групата.

Малък е броят на автомобилните марки, които биват закрити, откакто General Motors реши да се откаже от нерентабилните Saturn и Pontiac през 2008 г., когато компанията беше притисната от финансовата криза и беше принудена да подаде молба за защита от фалит.

*Информацията е обновена към 16:00 ч. българско време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:07 | 25.07.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 14
zelka007
преди 3 месеца
stelantis започват масовото производство на водород/електричество хибриди ... баничарките ще ги сглобяват в съоръжението в северна Франция , а бусовете в съоръжението в Полша ... баничарките имат пробег от около 400км с едно зареждане с водород от 4,5кг , товарният бус има пробег от около 500км с едно зареждане от 6кг ... в момента цената на зелен водород из Европа варира от 14 до 24 евра за кило , масово е около 18 , зависи от цената на електроенергията ... или 6х18х1,95=210лв ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още