LG Energy Solution Ltd. понижи годишната си цел за продажбите, след като печалбата за второто тримесечие изостана от прогнозите на анализаторите на фона на проблемите на южнокорейския производител на батерии със забавящото се търсене на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Продажбите ще намалеят с поне 20% през тази година в сравнение с резултата от 2023 г., предупреди базираната в Сеул компания, коригирайки значително предишна прогноза за около ръст от 5%.
Голяма част от спада ще се случи заради намаляване на стимулите, които LG Energy получава за производството на батерии в САЩ.
Като цяло компанията отчете нетна загуба от 23,7 млрд. вона (17 млн. долара) за трите месеца до 30 юни в сравнение с прогнозите на анализаторите за печалба от 13 млрд. вона, според анкета на Bloomberg.
Приходите и оперативната печалба съответстват на предварителните резултати на LG, обявени по-рано този месец.
Производителите на автомобили междувременно понижават амбициите си за електрификация на продуктовата си гама, тъй като търсенето на електромобили се охлади, което води до по-ниски нива на поръчки за батерии. В сряда Tesla Inc. отчете още едно тримесечие на разочароваща печалба и потвърди забавянето на разработката на своите роботаксита. Преди това Porsche AG се отклони от целта си за 80% дял на електромобилите от общите продажби на марката, а главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мари Бара коригира електромобилната програма на компанията си.
LG Energy отбелязва, че автопроизводителите се връщат към своите планове за продажба на модели с двигатели с вътрешно горене, особено на хибриди.
„Пазарът на електромобили се забавя с повече от нашите очаквания“, признава главният финансов директор на LG Energy Лий Чон-сил пред анализатори. „Производителите на автомобили коригират темпа на електрификация и се фокусират върху хибридите в краткосрочен план“, добавя той.
Лий подчерта, че неговата компания ще гарантира, че изпълнява целите за капиталови разходи само в области, които са абсолютно необходими.
LG Energy понижи и перспективата си за растеж на производството на електромобили в САЩ тази година до около 20% от 35% в предишната си прогноза и намали оценката за растеж на производството на електромобили в Европа до около 15 на сто от предишните до 25%.
За да минимизира въздействието от забавянето на търсенето на електрически модели, компанията се опитва да продава батерии за други приложения, като например системи за съхранение на енергия. Във вторник LG Energy заяви, че може да започне да изгражда такива системи в завода си в Полша на фона на по-слабото търсене на електромобили на континента.
Производителят на батерии се позова и на нарастващата политическа несигурност преди президентските избори в САЩ, като Доналд Тръмп заплаши да отмени политиките на Джо Байдън в подкрепа на електромобилите.
„Ако недемократ спечели изборите, има вероятност търсенето на електромобили да отслабне“, изтъква главният стратегически директор Чан Бьо-кан. „Но ходът за ограничаване на достъпа на Китай до САЩ е двупартиен, така че ще бъде изгоден за нас по отношение на конкуренцията с китайските съперници в САЩ“, добавя той.