IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

LG Energy преговаря с китайски концерни за производство на евтини батерии за Европа

Компанията разглежда три локации за производство - Мароко, Финландия и Индонезия

14:40 | 24.07.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Южнокорейската LG Energy Solution води преговори с три китайски компании за производство на евтини батерии за електрически превозни средства за Европа, съобщава Ройтерс, цитирайки висш мениджър от концерна. Дискусиите отразяват засилващата се конкуренция на пазара на батерии, след като Европейския съюз (ЕС) наложи временни мита върху произведените в Китай електромобили.

Преговорите между LGES и потенциалните партньорства отразяват проблемите на глобалната индустрия за електрически коли, свързани с охлаждащото се търсене и нарастващия натиск за намаляване на емисиите при превозните средства.

Френската група Renault обяви по-рано този месец, че ще включи технологията за литиево-желязо-фосфатни батерии батерии (LFP) в плановете си за масово производство на електромобили, избирайки LGES и китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL) за партньори за изграждане на верига на доставки в Европа.

Това е предхождано от решението на Европейската комисия (ЕС) от юни да наложи допълнителни мита от близо 38% върху електромобилите, внесени от Китай, след продължило месеци антисубсидийно разследване, което предизвика вълна от инвестиционни ангажименти от китайски производители на електромобили и батерии за установяване на местни производствени мощности.

„Водим преговори с китайски фирми, които ще разработят LFP катоди с нас и ще ги произвеждат за Европа“, изтъква Су Уан-джун, ръководител на отдела за батерии в LGES. „Обмисляме различни мерки, включително създаване на съвместни предприятия и подписване на дългосрочни споразумения за доставка“, добавя той.

По думите му подобно партньорство трябва да помогне на LGES да намали разходите си за производство на LFP батерии до нива, съответстващи на китайските конкуренти след три години.

Катодът е най-скъпият елемент на батерията и представлява около една трета от общата ѝ цена.

Китай доминира при доставките на LFP катоди в световен мащаб, като най-големите производители са Hunan Yuneng New Energy Battery Material, Shenzhen Dynanonic и Hubei Wanrun New Energy Technology,.

Повечето електромобилни батерии днес използват един от двата типа катоди: базирани на никел или LFP.

Базираните на никел катоди, като тези, използвани от Tesla за моделите и версиите с по-голям пробег, позволяват съхранението на повече енергия, но използват скъпи материали. LFP катодите, популярни сред китайските производители на електромобили като BYD, обикновено не съхраняват толкова много енергия, но са по-безопасни и обикновено са по-евтини.

Южнокорейските производители на батерии са се фокусирали върху производството на батерии на базата на никел и сега се разширяват в производството на LFP клетки, където китайските съперници доминират, притиснати от производителите на автомобили, които искат да разширят продуктовата си гама с по-достъпни модели.

Су казва, че LGES разглежда три локации за производство - Мароко, Финландия и Индонезия – като продуктите ще са насочени към европейския пазар.

LGES обсъжда сделки за доставка на LFP батерии с производители на автомобили в САЩ, Европа и Азия. Но в Европа има по-голямо търсене на достъпни електрически модели, като сегментът представлява около половината от продажбите на този вид задвижване в региона.

Концернът развива съвместни предприятия с General Motors, Hyundai Motor, Stellantis и Honda Motor във време, когато растежът на продажбите на електромобили се забавя.

Су казва, че инсталирането на част от оборудването, необходимо за разширяване на производството, може да бъде отложено до две години в съгласие с партньорите поради забавянето на търсенето. Той прогнозира, че търсенето на електромобили ще се възстанови за около 18 месеца в Европа и до две до три години в САЩ, но ще зависи отчасти от политиките за климата и други разпоредби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 24.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още