Италианско-френската автомобилна група Stellantis е готова да се „бори“ за своето място на пазара на електрически превозни средства в Европа срещу силната конкуренция от страна на китайските производители на автомобили, заяви неговият главен изпълнителен директор Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.
Той говори по време на представянето на новата производствена линия на концерна за електромобили в Сърбия.
„Ще бъдем предизвикани и бих казал брутално предизвикани от китайската офанзива на европейския пазар“, посочва Таварес. „В Stellantis сме готови за битката“, категоричен е той.
По думите му вторият по големина производител на леки коли в Европа ще демонстрира, че „работим усилено, ще покажем, че имаме правилната технология, че сме много яростен конкурент".
Сърбия, която се стреми да стане ключов европейски доставчик на по-устойчиви суровини, батерии и електрически превозни средства, подписа сделка за 190 млн. евро със Stellantis през 2022 г. за производството на електрическо превозно средство в нейния монтажен завод в Крагуевац.
„Това е огромна възможност за нас. Ние сме единствената страна в региона на Западните Балкани, в която е установено производство на електрически (автомобили)“, заяви от своя страна сръбският президент Александър Вучич по време на церемония за представяне на новата производствена линия.
Като част от стремежа си към по-устойчива икономика, Сърбия възстанови лиценза на Rio Tinto да разработи най-голямата литиева мина в Европа, която трябва да осигури силен тласък за индустрията за електрически превозни средства на континента.
Компанията планира годишно производство на литий от 58 000 тона, достатъчно за покриване на търсенето на батерии за около 1,1 милиона електрически превозни средства, или около 17% от европейския пазар.
В петък (19 юли) Сърбия подписа споразумение с Европейския съюз (ЕС) за доставка на суровини, добивани в балканската страна, които ще се използват за производството на електромобили и свързаните с тях батерии.
Главният изпълнителен директор на германския концерн Mercedes-Benz Ола Калениус заяви в петък, че неговата компания е потенциален получател на сръбския литий и би подкрепила пренасянето на повече от веригата на стойност на батериите в Сърбия.
На фона на охлаждането на пазара на електромобили в Европа Stellantis обяви по-рано този месец, че ще разшири гамата си от достъпни хибридни превозни средства до 36 модела в Европа до 2026 г., за да отговори на нарастващото търсене на този тип задвижване.
Групата, създадена чрез сливането през 2021 г. между производителя на Peugeot, PSA Group, и Fiat Chrysler, обяви, че ще предложи 30 хибридни модела тази година в рамките на девет от своите 14 марки, включително Fiat, Peugeot, Jeep и Alfa Romeo, и ще пусне още шест през следващите две години.
Stellantis, която не посочи колко такива хибридни модели вече продава, заяви, че отговаря на бързото нарастване на поръчките на клиенти за хибриди в Европа. Групата добави, че продажбите на този вид задвижване в региона са се увеличили с 41% през първите шест месеца на тази година.
преди 4 месеца СМЕЕЕЕШНИИИК отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца До: zelka"00" , "ха , СЕГА се зачетох за хибридното задвижване , щото специално МЕ ИНТЕРЕСУВА" . *** беше, *** и ще си останеш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца ха , сега се зачетох за хибридното задвижване , щото специално ме интересува за търговските ванове накъде отиват нещата ... разработват хибрид , но не бензинов !! а водород / електричка ... с горивни клетки ... ашколсун ... сега друзята антиваксъре-газовици схващат ли къде ще се харчи зеленият водород , добит чрез ток от фотоволтаици ?! или накратко , 1 тон товароподемност , зарежда за 4мин около 4,5кг водород , пробег около 400км ... засега са малко скъпички , но пък с какво ли не беше така ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца хибридите ще закопаят окончателно в Европа саждещите печки много преди 2035 ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар