IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доставчик на части: Автоконцерните отново се фокусират върху двигателя с вътрешно горене

Преходът към електрически коли беше наложен от регулаторите, но той не се реализира поради търсенето, произтичащо от потребителите, изтъква шефът на OPmobility

12:06 | 23.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Френският доставчик на авточасти OPmobility заяви, че много производители на автомобили възобновяват плановете за развитие на автомобили с двигатели с вътрешно горене на фона на по-бавното от очакваното търсене на електрически превозни средства, като купувачите са отблъснати от регулаторната несигурност и упорито високите цени.

Обемите на електромобилите, произведени от американски, германски и френски производители, в момента са с 40% до 45% по-ниски от първоначалните очаквания, „което означава, че капацитетът, който е въведен от нашите клиенти и от нас самите, изисква непрекъснато коригиране“, разкрива главният изпълнителен директор на OPmobility Лоран Фавр, цитиран от Bloomberg. „Ние адаптираме начина, по който работим с нашите клиенти“, добавя той.

Преходът към електромобили в Европа се забави поради високите цени на превозните средства и премахването на субсидиите от редица правителства. Неуспехът кара компании като Mercedes-Benz Group AG да понижат своите цели за продажби на коли с този вид задвижване, докато производителите на батерии преразглеждат проектите си, планирани за реализиране в региона.

Stellantis NV в момента е спряла производството на електромобили в своя завод Mirafiori близо до Торино, а Volkswagen AG този месец започна процедура, която може да доведе до затваряне на фабрика в Белгия, произвеждаща електрическия Audi Q8 e-tron. Друг френски доставчик на автомобили, Valeo SA, търси купувачи за два свои завода.

В САЩ Ford Motor Co. заяви миналата седмица, че ще инвестира 3 млрд. долара в производството на своя изключително печеливш пикап Super Duty F-Series в завод в Онтарио, Канада, в който преди това планираше да сглобява електромобили.

„Също така има подновен интерес към хибридите и плъгин хибридите“, изтъква Фавр. „Някои от нашите клиенти, особено тези в САЩ, планираха да преминат директно от класически превозни средства с двигател с вътрешно горене към електромобили, а сега се фокусират върху разработката на плъгин хибриди“, добавя той.

OPmobility потвърди целите си за цялата година във вторник, въпреки че Фавр посочва, че остава „предпазлив“ по отношение на перспективите за останалата част от годината.

„Все още е налице голяма несигурност относно обемите и развитието на пазара“, предупреждава той. „Преходът към електричество беше наложен от регулаторите, но той не се реализира поради търсенето, произтичащо от потребителите“, изтъква още.

През юни продажбите на електромобили и плъгин хибриди се понижиха в Европа, като пазарите на Финландия, Ирландия и Нидерландия водят спадовете, докато Италия регистрира 34% увеличение след въвеждането на държавни стимули.

Търсенето на електрически автомобили се охлади през последните месеци, след като отчете бърз растеж в продължение на няколко години, тъй като потребителите чакат по-достъпни модели на пазара и избират хибридни алтернативи.

В началото на месеца ЕС наложи мита до 37,6% върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, засилвайки напрежението с Пекин. Разследването на ЕС за субсидиите ще продължи още близо четири месеца. В края му Европейската комисия може да предложи окончателни мита, които обичайно са в сила пет години, като те ще трябва да бъдат гласувани от страните членки на ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 23.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още