Изпълнителният директор на Renault Лука де Мео изрази съмнения относно времето за завършване на прехода към електрически превозни средства в Европа, добавяйки, че френският производител на автомобили трябва да намали разходите, ако иска да постигне целите си за електрификация, в коментар за бизнес всекидневника Les Echos, цитиран от Ройтерс.
Според Де Мео преходът към електрически превозни средства играе решаваща роля за намаляване на глобалните въглеродни емисии и темпът, с който се извършва тази промяна, ще прекрои автомобилната индустрия и околната среда.
Последните избори за Европейски парламент, проведени във време на слабо търсене на електромобили, бяха съпроводени от все повече призиви за отмяна на забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене в рамките на Европейския съюз (ЕС) от 2035 г., която трябва да бъде преразгледана през 2026 г.
„Нуждаем се от малко повече гъвкавост в графика“, изтъква Де Мео, който също така председателства лобистката група Асоциация на европейските автомобилни производители (ACEA), добавяйки: „Въпреки това би било сериозна стратегическа грешка чисто и просто да изоставим целта поради текущото забавяне на пазара".
Запитан за амбициите на Renault да електрифицира напълно своята европейска гама в контекста на слабия вътрешен пазар, Де Мео каза: „Истината е, че все още не сме на правилната траектория за постигане на 100% електрически автомобили до 2035 г. Това е истината. Ако клиентите не ни следват, всички сме отговорни. Трябва да намалим разходите“.
Автомобилният сектор в региона е изправен пред различни предизвикателства, като например регулаторна несигурност и конкуренцията в лицето на концерните от Китай, съпроводени от кризата с разходите за живот на вътрешните пазари, което оказва влияние върху прехода към електрически превозни средства.
Глобалните продажби на електромобили нараснаха с 35% през 2023 г., но се свиват през 2024 г. През юни продажбите на нови автомобили в ЕС се увеличават с 4,3% до най-високото ниво от юли 2019 г., докато регистрациите на електрически автомобили се понижават.
преди 3 месеца Искате луд сeкc за 3 чaса, силна еpeкция, продължителна липса на еякyлация и повишен тeстостеpон! Сега е възможно и бeзoпасно, лично го изпpобвах! И прочетох за този метод тук:-- https://use.my/woodman отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца *Де Мео каза: Истината е, че все още не сме на правилната траектория за постигане на 100% електрически автомобили до 2035 г. Това е истината.* - На кой му пука за истината вече в тази зелева градина? Когато и последните гласове на хора от бизнеса заглъхнат под малоуммните крясъци на ттъъппанари като отдолу-изходилата се, това ще е и краят на Европа - такава, каквато векове я строиха хора като Де Мео. Какво ще построят на нейно място комисарите, лесно може да се предположи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца гледайте теслата , мислете за Европа ... за да постигне пазарно проникване какво направи ?! най-най-най първо създаде гъста зарядна мрежа и даде безплатни зареждания , подир предложи почти неограничена гаранция за всичко , чак след това започна с останалото ... няма как със зарядна мрежа на най-неподходящите места за зареждане и с овълчили се собственици на станции да се постигне масовост ... :))) ... токът за зареждане трябва да е ПРИОРИТЕТ !! иначе само притежателите на гараж ще купуват !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар