Volkswagen AG и Xpeng Inc. ще задълбочат сътрудничеството си, като двете компании се ангажират да разработят ново електрическо и електронно решение за всички електромобили, произведени в Китай под марката Volkswagen, съобщава Bloomberg.
Китайският производител на електрически превозни средства обяви, че е сключил споразумение за техническо сътрудничество с традиционната германска автомобилна група за разработване на решения за местно произведени превозни средства, базирани на т.нар. китайска основна платформа на VW и платформата Modular Electric Drive Matrix.
Двете компании са създали и развойни центрове в Гуанджоу и Хъфей - където са базирани съответно Xpeng и китайският технологичен център на VW - така че инженерите от двата автомобилни производителя да могат да работят по-тясно. Първият автомобил, оборудван със съвместно разработената архитектура, трябва да влезе в производство в рамките на около 24 месеца.
Това задълбочава допълнително връзките между Xpeng и Volkswagen. През юли миналата година германският концерн заяви, че ще инвестира 700 млн. долара в Xpeng в замяна на дял от 4,99%.
За Volkswagen обединяването с Xpeng му дава достъп до ценен софтуер за интелигентни автомобили, докато звеното Cariad изпитва проблеми в разработването на такъв. За Xpeng партньорството добавя финансова тежест и шанс за разширяване в глобален мащаб.
Със споразумението от понеделник Volkswagen „ще пусне на пазара нова, много мощна електронна система за превозни средства от 2026 г.“, изтъква Ралф Брандщетер, член на борда на директорите на VW в Китай. Той очаква и повишена ефективност на разходите.
Председателят и главен изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопън заяви от своя страна, че сътрудничеството „бележи третия важен етап, който постигнахме в рамките на една година в нашето дългосрочно стратегическо партньорство“ с Volkswagen.
Volkswagen не е единствената европейска компания, която задълбочава връзките си с китайски производител. През май главният изпълнителен директор на Stellantis NV Карлос Таварес пътува до Китай, за да подпечата съвместното предприятие с Zhejiang Leapmotor Technology Co. Китайската компания продаде около 144 хил. автомобила – изцяло електрически и плъгин хибриди - на местно ниво миналата година, нищожни обеми в сравнение с гиганти като BYD Co. и Zhejiang Geely Holding Group Co., и отчете загуба от 4,2 млрд. юана (580 млн. долара). Но Leapmotor може да се похвали с това, което много китайски индустриални ръководители казват, че е ключът към техните агресивно ниски разходи: вертикална интеграция.
Leapmotor ще използва дилърската мрежа на Stellantis, за да се насочи към масовия пазар в Европа с най-малко шест нови модела до 2027 г., включително електрическия градски автомобил C10 и T03, който напомня Fiat 500e и струва около половината от цената на италианския модел.
преди 4 месеца Винаги съм казвал ,че Ханс никога не е бил добър в електрониката. След като нито една Немска автомобилна фирма няма собствена OS за автомобили. Обикновено Software една част в ---Индия , Китай , Холандия се създава. Преди 4 години отделиха 5 Милиарда Евро за разработване на собствена система като работеха повече оt2 хиляди програмисти и накрая нищо затвориха тоя отдел а шефа го уволниха. Да се надяваме,че Китайците ще им създадат тая система от която се нуждаят от години не напразно на новите отговор Сигнализирай за неуместен коментар