Националният въздушен превозвач на Саудитска Арабия ще купи 50 електрически самолета от германския производител Lilium NV с опция за удвояване на обемите, тъй като богатото на петрол кралство търси усъвършенствани начини за пътуване до туристически атракции, съобщава Bloomberg.
Saudia и Lilium подписаха обвързващото споразумение за продажба в четвъртък близо до Мюнхен, където се намира централата на стартъпа. Двете страни вече сключиха по-свободен меморандум за разбирателство в края на 2022 г. за доставка на електрически самолети, които излитат и кацат вертикално (eVTOL).
Саудитската страна планира да разположи летателните апарати на различни места. В списъка с локации влиза и Джеда, където самолетите ще превозват пътници между града и хотелите в Мека за религиозен туризъм. Други машини ще бъдат разположени в столицата Рияд и по крайбрежието на Червено море, където eVTOL ще превозват хора между летищата и проекти, които ще се превърнат в туристически обекти.
Закупуването на останалите самолети зависи от представянето и поддръжката, които Lilium ще предостави, каза Саудия. Саудитска Арабия планира да налее 800 млрд. долара в туризма през следващото десетилетие, тъй като се стреми да приема по 150 млн. туристи годишно.
Lilium посочва, че сделката е най-голямата отчетена твърда поръчка на самолети eVTOL от авиокомпания. Летателният апарат, който се предлага в конфигурации от четири до шест пътници и един пилот, прилича повече на малък самолет, отколкото на хеликоптер, разполагащ с два комплекта крила и електрически задвижвани турбини.
Стартъпът планира да предаде първите самолети на Саудитска Арабия през 2026 г. В момента компанията изгражда първите пълномащабни бройки за тестване, докато чака сертифициране. Първите пилотирани тестови полети ще се извършат в началото на следващата година.
През май стана ясно, че Lilium води преговори с правителството на Франция за осигуряване на субсидии и гаранции по заеми в замяна на установяване на местно производство.
Разширяването ще включва инвестиции от до 400 млн. евро и може да създаде до 850 нови работни места във Франция, съобщи Lilium. Компанията проучва няколко евентуални местоположения за изграждане на завода, включително комплекса за производство на аерокосмически батерии в Нова Аквитания, Югозападна Франция.
Дискусиите за финансиране с Франция продължават, докато Lilium и друг разработчик на летящи таксита, Volocopter GmbH, изпитват затруднения за набиране на средства в Германия.
Volocopter обяви през април, че води "трудни преговори" за финансиране, което да гарантира оцеляването ѝ. Lilium осигури допълнителни линии за финансиране чрез споразумение за закупуване на акции на определена цена с инвестиционния фонд Yorkville Advisors Global по-рано този месец.
Lilium започна производството на своя реактивен самолет, който се отличава с малки канални вентилатори и два чифта крила, като се очаква превозното средство да влезе в експлоатация през 2026 г.
преди 4 месеца До: zelka007 не е ве човек, хората се радват че се приоткрива витловата аваиация, така както се очаква товарните кораби да се снабдят с платна, за да пестят мазут. Напред към миналото е превилния девиз за всички постиндустриални икономики. А там разните чебурашки и прочие червени китайци да се мъчат да развиват реактивната тяга. Бъдещето на авиацията е в екологичните водородни дирижабли! :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца форумните газовици отричат съществуването на такива самальоти ... :))) ... само ги разстройвате с такива новини ... електрически самальоти , карабли и камиони са тема табу ... а пък хибридни пещи или изцяло електродъгови клонят към религиозен фанатизъм ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар