Японският производител на автомобили Suzuki Motors планира да намали теглото на своя хечбек Alto с 15% през следващите година, като се стреми да свие потреблението на енергия от автомобила и да използва тези технологични предимства в други модели, съобщава Ройтерс.
В момента Alto тежи 680 кг и компанията се надява да намали теглото със 100 кг.
„Ако едно превозно средство е тежко, ние също трябва да направим батерията и двигателя по-големи, за да постигнем голям пробег и добра производителност“, казва Тацуя Мацушита, мениджър в Suzuki, отговарящ за автомобилните технологии.
По-малките двигатели и батерии вероятно ще позволят на Suzuki да намали цената на своите модели, посочи той по време на събитие, посветено на технологичната стратегия на автомобилния производител.
Suzuki разкри, че се фокусира върху разработването на софтуер и усъвършенствани технологии за подпомагане на водача, които се надяват да помогнат за намаляване на задръстванията по пътищата, например в Индия, ключов пазар за автомобилния производител.
Suzuki се стреми да разполага с гама от шест електрически модела до 2030-31 г. Компанията планира да пусне първия си електромобил в Индия до следващата година, който възнамерява да изнася в Япония, както и в Европа.
През юни Suzuki обяви, че ще спре производството на автомобили и камиони в Тайланд до края на следващата година, за да съсредоточи ресурсите си върху производството на електрически и хибридни превозни средства другаде.
Производителят планира да продължи да продава превозни средства в страната и да поддържа следпродажбено обслужване там чрез внос, включително електромобили и хибриди, от заводи на други места в региона на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), Япония и Индия.


"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Мъж на 33 години от Кюстендил е починал в сауна
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон