Проучване на Университета за наука и технологии в Похан (POSTECH) в Южна Корея предполага, че новите литиеви батерии могат да позволят на електрическите превозни средства да изминават до един милион километра, пише британското издание GBN.
Експертите изтъкват как традиционните батерии съхраняват енергия чрез преобразуване на електрическа енергия в химическа и генериране на електричество за освобождаване на химическата енергия като електрическа.
Тези батерии обикновено са направени от никелови катодни материали, въпреки че могат да претърпят структурна деградация при зареждане, което може „значително да намали“ живота им.
Въпреки това учените от POSTECH предлагат да се реализира решение, което може съществено да подобри технологията.
Чрез създаването на "монокристална" форма, батериите могат да се възползват от подобрена структура, както и да бъдат по-стабилни и издръжливи.
По време на тестването кристалите стават по-плътни, изключително твърди и устойчиви на разграждане, което потенциално увеличава значително живота на батериите на електрическите превозни средства.
„Въведохме нова стратегия за синтез, за да подобрим издръжливостта на базираните на никел катодни материали“, изтъкват учените. „Ще продължим нашите изследвания, за да направим батериите по-евтини, по-бързи за зареждане и по-дълготрайни“.
Според британската Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) средният пробег за всички налични електрически автомобили сега е 236 мили (377 км).
Анализът на новите електрически превозни средства обаче показва, че средният пробег е почти 300 мили (480 км), като някои премиум модели дори отчитат пробег от над 450 мили (720 км).
В момента има повече от 100 модела електрически превозни средства на пазара в Обединеното кралство, което позволява на шофьорите да намерят автомобили, които ще отговарят на техния начин на живот и на нуждите им.
Някои по-малки превозни средства, като Citroen Ami, предлагат пробег до 46 мили (74 км), като френската марка продава автомобила като перфектната електрическа опция за градски пътувания.
Въпреки това други марки, като Tesla, се фокусират върху представянето на своите автомобили като най-подходящи за производителност и издръжливост, като повечето шофьори търсят пробег от около 500 км.
Една от водещите китайски автомобилни марки, Nio, наскоро представи новото си електрическо превозно средство, като тестовете показват, че ET7 е изминал 648 мили (1042 км), използвайки 97 процента от заряда на батерията.
По време на изпитанието ET7 поддържа средна скорост от 80 км/ч, като температуратавътре в автомобила варира от минус 2 градуса до минус 12 градуса по Целзий.
Междувременно японската марка Toyota заяви, че новата технология за батерии ще позволи на превозните средства да предлагат пробег от 745 мили (1192 км) и време за зареждане от само 10 минути с помощта на твърдотелни батерии, които в момента са в процес на разработка.
преди 4 месеца 100 (условни) фирми по света, произвеждат 300 условни типа ел.мобили с 400 условни типа уникални батерии от 500 условни типа системи и още кой знае колко условно различни технологии от 50 условно различни основ и и още 100 условни помощни материали... Само аз ли се питам, доколко разумно е всичко ТОВА, дали не е безумие? А токът при всички, си тече надлъжно по тънки дълги електроди, създавайки и разрушавайки батериите от неравномерности. ИМА НЕЩО БЗКРАЙНО СБЪРКАНО И НЕРЕДНО В ТОВА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар