Правителството на Италия обмисля да поеме с указ нефункциониращи автомобилни марки, собственост на Stellantis, и и да ги предложи на китайски компании, за да насърчи изграждането на монтажни заводи в страната, съобщава Ройтерс.
Планът ще включва марките Innocenti и Autobianchi, и двете закрити през 90-те години на миналия век.
Innocenti е известна през 60-те и 70-те години на миналия век с производството на италианска версия на британското Mini, преди да бъде поета от Fiat, сега част от Stellantis. Бившето подразделение на Fiat Autobianchi произвежда в миналото луксозни градски автомобили като A112 и Y10.
Италианският вестник Il Sole 24 Ore, който първи съобщи за плановете на Италия, посочва, че министърът на индустрията е регистрирал версии на двете марки в националната служба за патенти и марки, използвайки различни графики от регистрираните от групата Stellantis.
Министерството на индустрията, което според новината проучва плана, не коментира темата. Stellantis заяви пред Ройтерс, че не е бил информиран от правителството за подобни планове.
Il Sole добавя, че отпускането на средства от правителството ще стане възможно чрез закон, приет през декември, и проект на указ, който се разглежда от Сметната палата, относно марки, които не са били използвани поне пет години.
Веднъж попаднали под контрола на правителството, тези брандове могат да бъдат предоставени на "компании, включително чуждестранни, които възнамеряват да инвестират в Италия или да преместят в Италия производствени дейности, разположени в чужбина", става ясно от проекта на закона.
Правителството на премиера Джорджа Мелони от месеци води напрегнати преговори със Stellantis – компаняита майка на Fiat, като обвинява автомобилния производител, че пренебрегва историческите си производствени бази в Италия. То е ангажирано в преговори с групата, единственият голям автомобилен производител в страната, за увеличаване на местното производство до 1 милион автомобила годишно.
Рим също така заяви, че иска да разшири италианската индустрия чрез привличане на китайски автомобилен производител.
В четвъртък Fiat представи в историческата си централа в Торино в Северна Италия модела Panda и отпразнува своята 125-та годишнина. Министърът на индустрията Адолфо Урсо, който присъства на събитието, отново призова Stellantis да поднови производствените си дейности в Италия.
преди 5 месеца До: evlogi ... защо се упражняваш в/у електрички , след като не караш електричка ?! на няколко пъти я оставя за по месец в гаража , батерията не мърда ,оставя я на 78% на 78% я намира ... нищо не правиш по нея , нито масло , нито ремъци , само филтрите на купето и въртиш зимни/летни гуми ... управлява се ужасно лесно и приятно , кеф ти спортен режим , кеф ти еко режим , кеф ти само с един *** можеш да караш , тихо , спокойно шофиране ... карал съм , при първа възможност ще си взема такава !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: evlogi ... защо се упражняваш в/у електрички , след като не караш електричка ?! братчето ми има с 25к по-скъпа и със 100км по-малък пробег и са много доволни с жена му . не слизат от нея , децата карат , на пазар си ходят , а той и за капак я ползва за работно конче , разнася стока и си върши ежедневната работа . не я спират освен когато са на почивка ... :))) ... нито капацитета на батерията е мръднал за тия две години , нито гасне в голема жега или студ , или дъжд ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: zelka007 Иии, тва мноо впечатляващо, ся кат сметнем,че тези 300 вероятно в реални условия са 250-260 и като имаме предив,че не било добре да пада батерията под 20% *** и да не била ако може, заредена над 80%, остават150 км.. мерси много, за 55 хиляди лева със сигурност ще се намери нещо далеч по - добро като средство за придвижване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Италия е прочута със задушаваща бюрокрация, високи данъци, тромави процедури, тотално закостенял пазар на труда, високи нива на корупция, социална система поощряваща неработенето, но според правителството Стелантис са виновни, че пренебрегват инвестициите в Италия?Като насложим върху гореописаното и брюкселските небивалици, е цяло чудо че все още има някакво масово производство на автомобили (и не само автомобили) в Италия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца fiat grande panda , електричката ще струва под 30хил евра , има батерия 44кВтч и пробег малко над 300км , ще има и хибрид , но няма да има с ДВГ ... :))) ... и този път ще го пуснат глобално в целият свят ... цената е добра за навсякъде !! по колко врачуваха форумните чайнофили ще чинят поднебесните талиги ?! ха-ха-ха , изсмя се мадам Мелони на чист италиански !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар