Притесненията относно безопасността на автономните превози и потенциалната постепенна замяна на традиционните таксита с такива без водачи бяха повдигнати след инцидент с кола без шофьор в централната китайска провинция Хъбей. Индустриални експерти посочват, че секторът все още е в начална фаза на развитие и че трябва да се разгърнат допълнителни мерки за справяне с предизвикателствата, породени от развитието на превозни средства без водачи, съобщава Global Times.
Според китайските медии очевидец е публикувал видео в интернет на 7 юли, в което се вижда как едно от т.нар. роботаксита на платформа за превози на Baidu се е сблъскала с пешеходец на улица в Ухан.
Представител на Baidu отговори в понеделник, заявявайки, че е имало само лек контакт между превозното средство и пешеходеца, който минава на червен светофар, когато превозното средство е започнало да се движи напред. Компанията вече сътрудничи на полицията за справяне със ситуацията, като нейни представители са придружили лицето до болницата за преглед.
Технологията за автономно шофиране теоретично може да подобри безопасността на пътя чрез избягване на нарушения с помощта на прецизни сензори и усъвършенствани алгоритми. На практика обаче сложните пътни условия и трафикът поставят високи изисквания към скоростта на реакция и способността за вземане на решения на интелигентните системи, казва Джан Сю, анализатор от EnfoDesk.
Много от предизвикателствата всъщност са причинени от нарушения на пътя от обикновени пешеходци и други превозни средства, управлявани от хора, посочва Джан, призовавайки агенцията за управление на трафика да подобри надзора, като междувременно разработването и тестването на интелигентни системи за шофиране също трябва да бъдат подкрепени, за да се адаптират по-добре към реалния трафик.
В същото време много местни шофьори в Ухан изразиха недоволството си от потенциалната постепенна замяна на традиционните таксита с превозни средства без водачи, като един от шофьорите казва, че роботакситата предлагат относително по-ниска цена на превоз, което би намалило разходите на клиентите за подобни услуги.
Анализатори изтъкват, че автомобилите без водачи наистина ще окажат влияние върху традиционно управляваните от хора превози и таксита поради относително ниските оперативни разходи и стабилното представяне на услугата, но това е необходима стъпка в надграждането на индустрията.
С развитието на технологиите и зрелостта на пазара, автомобилите без водачи постепенно ще заменят традиционните услуги, тласкайки цялата транспортна индустрия към по-интелигентна и автоматизирана посока, добавят експертите.
Пекин също така планира да подкрепи използването на автономни превозни средства в услугите за градски транспорт, включително в обществените превози, според информация на Пекинското общинско бюро за икономика и информационни технологии.
Въпреки че превозните средства без водачи могат да намалят търсенето на традиционни шофьори, те ще създадат и нови възможности за работа, смята Джан. Поддръжката и управлението на технологията за интелигентно шофиране, анализът и обработката на данни, разработването и експлоатацията на интелигентни транспортни системи, дистанционните шофьори, поддръжката на автономни превозни средства и зарядни станции изискват голям брой квалифицирани работници, подчертава анализаторът.
Въпреки че развитието на превозни средства без водачи е изправено пред предизвикателства, с подкрепата чрез политики и технологичен напредък, бъдещите перспективи са обещаващи, отбелязват други експерти.
Правителството трябва да формулира и стриктно да прилага необходимите разпоредби, за да гарантира безопасността на превозните средства и в същото време трябва да се положат усилия за засилване на подкрепата за научноизследователска и развойна дейност за технологията и насърчаване на предприятията за постигане на иновации.
Джан посочва, че правителството трябва да осигури подходящо обучение и подкрепа за прехода на индустрията, за да помогне на традиционните водачи да се адаптират към новата работна среда.
преди 3 месеца твърде много електроника , твърде много алгоритми , твърде много променливи ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар