Tesla Inc. отлага планираното представяне на разработваната технология за роботакси през октомври, за да даде на екипите, работещи по проекта, повече време за изграждане на допълнителни прототипи, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с плановете на американския производител на електромобили.
Приблизително двумесечното забавяне е обявено чрез вътрешнофирмено съобщение. На екипа от разработчици е посочено по-рано тази седмица да преработи определени елементи от колата, добавят източниците.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск определи първоначално 8 август като дата за представяне на превозното средство на специално събитие, като оптимизмът около технологията допринесе за 11-дневна серия на положително ценово движение при търговията с акции на концерна, добавяйки 257 млрд. докара към пазарната му капитализация.
Идеята за създаване на автономна таксиметрова услуга се върти в ръководството на Tesla от години, поне от времето, когато Мъск разработва втори „генерален план“ за компанията през 2016 г. Главният изпълнителен директор даде приоритет на проекта през последните месеци пред работата по достъпнo електрическо превозно средство, което да се предлага на цена под тази на седана Model 3.
Мъск говори за работата на Tesla върху технологията за автономни превозни средства повече от десетилетие и убеди клиентите да плащат хиляди долари за набор от функции, които компанията предлага на пазара като Full Self-Driving, или FSD. Името на системата обаче е подвеждащо, тъй като тя не предлага автоматизирано управление, но Мъск и редица фирмени инженери са оптимисти относно технологията, докато продажбите на компанията се забавят през последните месеци.
Tesla е доставила 6,6% по-малко автомобили през първата половина на годината, въпреки че компанията добави нов модел – пикапа Cybertruck - към гамата си. Автомобилният производител също така е произвел 14% по-малко превозни средства през второто тримесечие спрямо година по-рано, за да помогне за ограничаване на нарастващите запаси.
През април Ройтерс съобщи, че Мъск преговаря с китайските власти по време на визитата си в азиатската страна за въвеждане на FSD системата на пазара и за евентуално внедряване на автономни превозни средства. Американският производител на електрически превозни средства пусна FSD, най-модерната версия на своя софтуер Autopilot, преди четири години, но все още не я е предоставил в Китай, въпреки че клиентите го призовават да го направи.
Конкурентни китайски производители на автомобили като XPeng се стремят да си осигурят предимство пред Tesla чрез пускане на подобен софтуер.
Някои конкуренти на Tesla вече успяват да въведат системи от трето ниво на автономно управление. Mercedes-Benz Group вече продава превозни средства в САЩ, които позволяват на шофьорите да свалят ръцете си от волана и очите си от пътя при нискорискови условия. Технологията на Mercedes е известна като шофиране от трето ниво на автономност – стъпка отвъд второто ниво, на което отговаря FSD на Tesla.
Междувременно BMW добави същата функция към новите си седани Series 7 в Германия, докато Honda Motor Co. пусна малък брой автомобили с трето ниво на автономност още през 2021 г.