Администрацията на американския президент Джо Байдън планира да награди General Motors и компанията майка на Chrysler, Stellantis, с почти 1,1 млрд. долара безвъзмездни средства за преобразуване на съществуващи монтажни заводи за електрически превозни средства и компоненти, съобщава Ройтерс.
Министерството на енергетиката обяви 1,7 млрд. долара планирани безвъзмездни средства за подпомагане на финансирането на преустройството на 11 „застрашени“ завода в осем американски щата, за да се даде възможност за производство на 1 млн. електромобила годишно, да се запазят 15 хил. съществуващи работни места и да се създадат 3 хил. нови позиции.
Министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм обяви пред журналисти, че наградите са „отличителен белег на индустриалната стратегия на администрацията на Байдън“ и ще „модернизират съоръженията за производство на автомобили“.
Тя каза, че е станало ясно преди повече от десетилетие, че производителите на автомобили, за да прегърнат бъдещето, "се нуждаят от федерален партньор, особено за да се конкурират с други страни, които субсидират автомобилната си индустрия и това е целта на тази огромна инвестиция".
Наградите са за заводи в Мичиган, Охайо, Пенсилвания, Джорджия, Илинойс, Индиана, Мериленд и Вирджиния - някои от които са от решаващо значение за президентските избори през ноември.
Президентът Джо Байдън подтикна автомобилните производители в САЩ да сглобяват все повече електромобили, въведе нови данъчни стимули и финансира разширяването на свързаната с тези превозни средства зарядна инфраструктура.
Регулаторите също издадоха по-строги правила за емисиите, които ще стимулират продажбите на електромобили.
Бившият държавен глава на САЩ Доналд Тръмп остро критикува политиките на Байдън за електромобилите и обеща да ги промени, ако спечели изборите през есента. Белият дом ухажва синдикатите в ключови щати а и се стреми да увери автомобилните работници, че електромобилите няма да струват работни места.
General Motors ще получи 500 млн. долара, за да преобразува своя завод Lansing Grand River в Мичиган, така че да изгражда електромобили. Концернът заяви, че ще инвестира неуточнена сума в производство на електрически коли в съоръжението, добавяйки, че то ще продължи да произвежда Cadillac CT4 и CT5.
През октомври Stellantis обяви, че ще построи нов завод за батерии на стойност 3,2 млрд. долара и да инвестира 1,5 млрд. долара в нова фабрика за средно големи пикапи в Белвидеър, Илинойс, съгласно нов профсъюзен договор – проект, който Байдън изтъква в своята кандидатпрезидентска кампания.
Министерството на енергетиката планира да отпусне на Stellantis 334,8 млн. долара за преобразуване на затворения завод в Белвидиър за производство на електромобили и още 250 млн. долара за фабриката за трансмисии в Индиана, която ще трябва да изгражда компоненти за електромобили. Stellantis каза, че очакваните награди са „важна стъпка в продължаването на разширяването на нашите предложения при електрическите превозни средства“.
Hyundai Mobis, която доставя част и на Stellantis в Охайо, ще получи 32 млн. долара за производство на плъгин хибридни компоненти и батерии.
В списъка с награди влизат още 89 млн. долара за Harley-Davidson, която иска да разшири своя завод в Йорк, Пенсилвания, за да произвежда електрически мотоциклети. Вашингтон ще отпусне и 80 млн. долара на Blue Bird за преобразуване на бивш завод в Джорджия за производство на електрически училищни автобуси както и 75 млн. долара за производителя на двигатели Cummins за обособяване на производство на компоненти с нулеви емисии и електрически системи за задвижване в завода на компанията в Индиана.
Министерството на енергетиката също планира 208 млн. долара за Volvo Group за модернизиране на заводите а шведите в Мериленд, Вирджиния и Пенсилвания за увеличаване на производствения капацитет на електромобили. Предвидени са и 157 млн. долара за ZF North America за преобразуване на част от завод в Мичиган за производство на компоненти за електрически коли.
преди 5 месеца Брей. Следващата стъпка каква ще е, петилетни планове и ордени заслужил герой ? То всъщност петилетните планове вече ги има де. До 2030 толкоз, до 2035 толкоз...Маркс и Ленин могат да спят спокойно, пак на тяхната ще дойде, просто прибързаха и сгрешиха с начина , по който се опитваха да въведат комунизма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар