Производителят на автомобилни гуми Yokohama Rubber Co. е в напреднали преговори за закупуване на бизнеса на Goodyear Tire & Rubber Co. за офроуд гуми за най-малко 1 млрд. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Японската компания се очертава като най-вероятния купувач на звеното на Goodyear, след като други кандидати се отказаха, добавят източниците. Трансакцията може да оцени активите на от 1 млрд. долара до 1,5 млрд. долара.
Yokohama преговаря с банки за осигуряване на финансиране. Разговорите продължават като условията по сделката може да се променят или такава да не се реализира.
Представители на Yokohama и Goodyear отказаха коментар по темата.
Акциите на Yokohama поевтиняха в Токио с 7,1% в сряда след новината на Bloomberg. Това е най-голямата ценова загуба за книжата в рамките на деня от ноември 2022 г.
Множество японски компании в индустрии, вариращи от промишленост до здравеопазване и технологии, гледат към закупуване на активи в чужбина, за да подкрепят диверсификацията и разширяването на фона на бания растеж у дома.
Продуктите на Yokohama включват гуми за леки автомобили, камиони и автобуси, както и промишлени превозни средства и минно и строително оборудване, показва информация, споделена на нейния уебсайт. Офроуд гумите се използват в индустрии като минното дело.
Другите продукти на компанията включват транспортни ленти, гумени плочи, както и оборудване, свързано с голфа.
Базираната в Акрон, Охайо, Goodyear заяви през ноември, че разглежда алтернативи за своя химически бизнес, марката Dunlop и отдела за офроуд гуми, с цел набиране на поне 2 млрд. долара. Компанията нарече този план "Goodyear напред".
Goodyear предупреди за още по-голяма конкуренция в индустрията за производство на гуми на фона на конкурентните производители, които увеличават капацитета си в страните с ниски разходи и агресивно търсят по-голям пазарен дял. Основните конкуренти на Goodyear в световен мащаб включват Bridgestone Corp. и Michelin.
Акциите на Goodyear поевтиняват с 26% от началото на тази година. Пазарната ѝ капитализация е около 3 млрд. долара.