Пекин ще подкрепи въвеждането на роботаксита сред компаниите, предлагащи споделена мобилност и автомобили под наем в китайската столица, тъй като усъвършенстваните системи за подпомагане на водача стават все по-популярни в азиатската страна, пише Bloomberg.
Проектоуказанията, издадени от Общинското бюро за икономика и информационни технологии в Пекин, предвиждат, че автономните превозни средства трябва да имат шофьори или служители по безопасността или да разполагат с дистанционен контрол, докато са в движение, и постановяват, че всички нарушения на пътя трябва да се разглеждат въз основа на местните закони и разпоредби.
Въпреки че обществеността е поканена за обратна връзка, автопарковете от роботаксита в други китайски градове вече се сблъскват с ответна реакция.
Повече от 1000 коли в Ухан, работещи под платформата Apollo на Baidu, предизвикаха безпокойство сред таксиметровите шофьори заради риска от загуба на работа. Роботакситата обикновено са по-евтини от стандартната таксиметрова услуга.
Налице са и оплаквания от местни жители за задръствания, като една кола наскоро е участвала в катастрофа, която полицията разследва.
Ходът на Пекин отразява и плановете на Tesla да представи свое собствено роботакси следващия месец. Напълно автономното превозно средство беше представено за първи път на инвеститори през 2019 г. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск пътува до Китай в края на април, където си осигури одобрение от правителствени служители за внедряване на усъвършенстваната система за подпомагане на водача на компанията на най-големия автомобилен пазар в света.
Не е ясно дали автоматизираните автомобили на Tesla ще бъдат считани за „квалифицирани оператори“ от Пекин, след като правилата бъдат финализирани и ако превозните средства бъдат пуснати в Китай.
По-рано този месец местно произведените автомобили на Tesla попаднаха в списъка за обществени поръчки на правителството на Китай, което означава, че служителите на Комунистическата партия могат да ги купуват - знак, че дългогодишните опасения за безопасността на Пекин относно чуждестранния автомобилен производител се разсейват.
Въпреки това Tesla все още не е предложила функции, които могат безопасно да се използват, без хората да следят пътя. Компанията трябваше да започне сервизна акция сред милиони коли и се сблъска с редица съдебни дела в САЩ заради катастрофи, които включват нейната система за подпомагане на водача.