Stellantis NV ще разшири гамата си от достъпни хибридни превозни средства до 36 модела в Европа до 2026 г., за да отговори на нарастващото търсене на този тип задвижване, алтернатива на колите с бензиново гориво и електрическите превозни средства, съобщава Ройтерс.
Френско-италианската автомобилна компания, създадена чрез сливането през 2021 г. между производителя на Peugeot, PSA Group, и Fiat Chrysler, обяви, че ще предложи 30 хибридни модела тази година в рамките на девет от своите 14 марки, включително Fiat, Peugeot, Jeep и Alfa Romeo, и ще пусне още шест през следващите две години.
Stellantis, която не посочи колко такива хибридни модели вече продава, заяви, че отговаря на бързото нарастване на поръчките на клиенти за хибриди в Европа. Групата добави, че продажбите на този вид задвижване в региона са се увеличили с 41% през първите шест месеца на тази година.
Компанията посочи през юни, че продажбите ѝ на електромобили остават стабилни от началото на 2024 г. въпреки по-слабото търсене в световен мащаб.
Stellantis изтъкна, че се фокусира върху продажбата на "меки хибридни" превозни средства, които нямат щепсел за зареждане и които използват 48-волтова батерия с ниско напрежение, автоматична скоростна кутия с двоен съединител и подсилена система за възстановяване на спирачната енергия.
Достъпната хибридна технология на Stellantis позволява пробег до един километър с изцяло електрически режим в сравнение с около 80 километра при плъгин хибридната технология на групата.
Междувременно стремежът на групата да реализира дълбоки съкращения на разходите се натъква на препятствия на фона на забавянето на широкия пазар и други проблеми с веригата на доставки.
През последните месеци перспективите пред автомобилната индустрия се влошиха, като потребителите бяха притеснени от високите разходи по заеми и приглушения икономически растеж. Тези проблеми изместиха други, свързани с осигуряването на минерали и части, които задушиха производството и надуха цените на превозните средства. Забавянето на търсенето на електрически превозни средства е още едно предизвикателство, като решението на Европейския съюз (ЕС) да наложи допълнителни мита върху вноса на китайски електромобили допълнително усложнява нещата.
В САЩ ограничаването на инвентара на превозните средства е сред най-належащите проблеми на Stellantis. Въпреки че продажбите в страната се подобриха през май, абсолютните запаси все още достигат рекордно високо ниво от 423 хил. превозни средства, изтъква анализаторът на Citigroup Inc. Харалд Хендриксе.
преди 3 месеца тези така наречени "меки хибриди" не са предназначени да вървят на ток ... тук технологията е съсредоточена в икономията на градското каране ... двигателите са три цилиндрови , 1200 кубика , с турбо с променлива геометрия , и са специално разработени за съвместна работа с електромоторите на групата . батериите са малки 0,9 или 0,6кВтч и са под шофьорската седалка . включват се при потегляне , спиране , ускорение , маневриране . при градско пестят около 40% от горивото . според каталога де . :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар