IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на LG Energy разочарова пазарите заради охладеното търсене на електромобили

Като се изключат данъчните облекчения от Закона за намаляване на инфлацията в САЩ, компанията отчита оперативна загуба от 252,5 млрд. вона

09:58 | 08.07.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на производителя на батерии LG Energy Solution Ltd. за второто тримесечие изостава от прогнозите на анализаторите, тъй като продажбите на електрически превозни средства продължават да се забавят, съобщава Bloomberg.

Оперативната печалба на южнокорейския производител за тримесечието, приключило на 30 юни, е спаднала с 58% спрямо година по-рано до 195,3 млрд. вона (141 млн. долара). Това е по-малко от очакваните от анализатори 282 млрд. вона, показват данни, събрани от Bloomberg.

Като се изключат данъчните облекчения от Закона за намаляване на инфлацията в САЩ (IRA), LG отчита оперативна загуба от 252,5 млрд. вона (182,5 млн. долара). Приходите на концерна са спаднали с 30% до 6,2 трлн. вона (4,5 млрд. долара).

Очаква се LG Energy да обяви окончателните резултати по-късно този месец. Акциите на компанията, търгувани на борсата в Сеул, поевтиняха с 1,4% след публикуването на данните.

Доставчикът на производители на автомобили, включително Tesla и General Motors, изпитва проблеми по отношение на забавянето на продажбите на електромобили и спада в цените на лития. Автомобилните концерни също оказват натиск върху производителите на батерии да им доставят по-евтини клетки, за да намалят цените на моделите, тъй като високите лихви по заеми помрачават търсенето. В същото време LG Energy губи дял на глобалния пазар на батерии поради растежа на китайските конкуренти.

Делът на Tesla на световния пазар на електромобили спадна до 11,1% през първите пет месеца на годината в сравнение с 14,8% за миналата година, изчислява SNE Research, тъй като по-скромната и стара продуктова гама на автомобилния производител трябва да се бори с по-новите предложения на конкурентите. В Европа редица компании, включително Volkswagen, Stellantis и Mercedes-Benz Group намаляват или пренасочват проектите, свързани с батерии, за да овладеят разходите.

„Цената на батериите за електромобили падна с почти 50 долара за киловатчас от най-високата си стойност до около 100 долара“, коментира Кан Дон-джин, анализатор в Hyundai Motor Securities Co. „Това означава, че цената на батерията е паднала с почти 4000 долара за електрическия SUV Equinox на GM. Няма причина производителите на автомобили да купуват батерии в момента, те все още чакат цената да намалее допълнително през втората половина на годината“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:58 | 08.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още