Договорите на служителите в завода на Volkswagen в Цвикау, Германия, бяха ограничени до 2025 г. Те няма да бъдат удължавани за момента. Миналата година 270 служители трябваше да напуснат компанията, а до момента през тази година са съкратени още 500 работни места. Икономистът Фердинанд Дуденхьофер обвинява за това политиките на германския икономически министър Роберт Хабек, пише германското издание Bild.
„В края на 2023 г. той (Хабек) спря бонуса за електрическите автомобили за една нощ и по този начин елиминира пазара“, изтъква Дуденхьофер. Причината за съкращенията на работни места е, че търсенето на електромобили е твърде ниски. Но други страни също са виновни за намаляващия интерес към този вид задвижване, смята икономистът.
Volkswagen преустрои фабриката си в Цвикау за производство на електрически автомобили. Бяха наети временно 2700 нови служители. Но стратегията на автомобилния производител не проработи. Цените на електрическите модели остават твърде високи, а към това може да се добавят и проблемите около разработването на софтуер.
Освен това конкуренцията от Китай нараства. И тук Дуденхьофер критикува политиката в Германия. На германския пазар електрическите модели се представят негативно, което означава, че се произвеждат само малки количества. В Китай пък се произвеждат големи количества електромобили, което прави продуктите по-евтини.
Въпреки това икономистът е оптимист, че продажбите в Германия отново ще се увеличат. От август обаче заводът в Цвикау първо ще бъде ремонтиран.
Отделно проучване показа, че икономистите очакват наказателните мита, които Европейският съюз (ЕС) готви за вносните китайски електромобили, ще доведат до свиване на доставките на тези превозни средства за региона. Митата на ЕС върху произведените в Китай електромобили ще влязат в сила временно от четвъртък (4 юли). Автопроизводителите обаче ще трябва да плащат, само ако налозите бъдат фиксирани за постоянно от началото на ноември. Дотогава се очаква да продължат преговорите между двете страни.
преди 4 месеца До: scott ... ам нещо не отминава модата !! остави ами други производители си преоборудваха изцяло фабриките и бачкат ... а пък тези ги глобиха за манипулиране на данните за изгорелите газове от двигателите ... изцяло нови фирми се създадоха и жънат в ниви , където можеше да са те , а сега гледат отстрани и цъкат с език ... италианците , французите шведите вече имат страхотни и ефффтини електрички и хибриди и продават !! не ги чакат !! тез си проспаха едно десетилетие ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца МИ НЕ - МЕРКЕЛ Е ВИНОВНА!ИМАШ АВТО НА ДВГ - ПЕЧЕЛИВШО СЪС СТОЛЕТИЯ!!!!! Чи дръж си на него, малоумната мода на електричките ше отмина, ако си останеш на двг ше те запомнат като авторитетен и мощен ПРОИЗВОДИТЕЛ.Меркелкен подкокуроса цели ес да мине на елктрокари? ЗНАЧИ УПАДЪКА НА ГЕРМАНСКОТО АВТОПРОИЗВОДСТВО Е СПРАВЕДЛИВО ОТВМЪЩЕНИЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Преди Роберт да стане министър на икономиката, той пишеше детски книги, би било по-добре да продължи да пише детски книги... отговор Сигнализирай за неуместен коментар