Renault SA се ангажира да намали разходите за батерии с около 20% в опит да остане конкурентоспособен чрез приемане на по-достъпна клетъчна химия и нови производствени процеси за компоненти за електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Отделът на френската автомобилна група за електромобили Ampere ще интегрира литиево-железен фосфатни батерии (LFP) в своята платформа за електромобили както и никел-кобалт манганови технологии, които използва в момента.
Ampere също така ще работи с LG Energy Solution върху батерийни системи, за да увеличи пробега на електрическите превозни средства.
Новият подход ще намали разходите на Renault за доставка на батерии за нейните автомобили от началото на 2026 г., изтъква компанията. Това е част от по-широко усилие за подобряване на маржовете на печалбата чрез централизиране на доставчиците и други мерки. Намаляването на разходите ще помогне на френския автомобилен производител да поддържа по-широкия индустриален темп на електрификация и целта към по-евтини електромобили на фона на натиска от Китай.
Renault заяви, че също работи с партньорите си, за да изгради „верига на стойност“ от доставчици в Европа. Китайската компания Contemporary Amperex Technology Co. ще предостави LFP клетки, произведени в Унгария, докато LG ще работи от Полша върху технологията cell-to-pack, която използва система тип торбичка, за да постави повече батерийни клетки в дадено пространство. Други партньори на Ampere имат производствени съоръжения във Франция.
Европейските автомобилни производители изпитват проблеми да се конкурират с евтините модели от Китай, въпреки че Европейският съюз (ЕС) увеличава митата заради обвинения срещу Пекин за прекомерна държавна подкрепа. През май Volkswagen AG реши да разработва сам електрически автомобили на цена от 20 000 евро в Европа, като се отказа от партньорства.
По-рано тази година Renault отложи плановете си за първично публично предлагане на Ampere, след като апетитът на инвеститорите се охлади поради забавянето на търсенето на електромлбили и агресивното намаляване на цените от страна на Tesla Inc.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео също търси партньори, с които групата да сподели разходите по разработване на платформа за по-достъпни електромобили.
Производителите на автомобили също преразглеждат някои от своите стратегии за електрификация, за да отчетат по-бавното от очакваното преминаване към електромобили, които остават недостъпни за много потребители.
Миналия месец Automotive Cells Co., собственост на Mercedes, Stellantis и TotalEnergies, спря два от трите си проекта за заводи за батерии, които се очаква да струват общо 7 млрд. евро. Компаниите обмислят да направят по-евтини клетки в светлината на забавящото се търсене.
преди 5 месеца Електрическите автомобили не се нуждаят от кой знае какво обслужване и за това европейските производители вдигат цената т.к. не могат да кра дат от смяна на масло за 1000лв 7 години.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар