Пекин предлага германските производители на луксозни автомобили да могат да се възползват от облекчения, ако Берлин убеди Европейския съюз (ЕС) да премахне планираните завишени мита върху вноса на китайски електрически превозни средства, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Китай може да намали съществуващите мита върху автомобили с големи двигатели в замяна на премахване на планираните митнически такси за електромобили от азиатската страна. В момента Пекин налага 15% мита върху вносните европейски леки автомобили.
Министърът на търговията на Китай Уан Уънтао намекна за възможността за подобно облекчение пред германския икономически министър Роберт Хабек по време на среща между двамата в събота в Пекин.
Визитата на Хабек е предхождана от решението на ЕС да повиши митата върху вносните китайски електромобили до 48%.
Европейската комисия (ЕК) казва, че определя налозите въз основа на правните заключения от задълбочено проучване на огромните държавни субсидии на Пекин. Целта на митата е да изравнят условията.
По-рано Пекин сигнализира, че може да въведе 25% мита върху големите европейски автомобили, ход, който ще удари германските производители на луксозни модели, включително Mercedes-Benz Group AG и BMW AG.
Опасността за ЕК е, че Берлин, който вече се противопоставя на митата, може да бъде убеден от мощната си автомобилна индустрия да смени позицията си и да окаже натиск върху изпълнителната власт на блока и други държави членки, като използва влиянието си в ЕС.
„Двете страни се споразумяха да се ангажират въз основа на факти и при пълно зачитане на правилата на Световната търговска организация (СТО)“, казва Улоф Гил, говорител на ЕК.
За Китай избягването на по-високи мита може да изпрати важен сигнал към други големи икономики. В момента Канада също обмисля потенциални митнически такси за китайски електромобили, за да се приведе в съответствие с действията, предприети от ЕС и САЩ, където президентът Джо Байдън обяви 100% мита върху такива продукти.
През последните месеци китайски правителствени агенции, партийно контролирани медии и други свързани с държавата групи разгърнаха ескалираща кампания от заплахи, насочени към френското бренди, испанската шунка, германските превозни средства с големи двигатели и други сектори като авиацията.
Китай се стреми да превърне дискусиите в меркантилни преговори и се опитва да раздели държавите членки, като оказва двустранен натиск, разкривят източници. Въпреки че ЕС е отворен за решения, които биха постигнали същите ефекти като изравнителните мита, те ще трябва да спазват изцяло правилата на СТО.
Идеи като това Китай да въведе квоти за износа на електромобили вместо мита е малко вероятно да изпълнят тези критерии, изтъква един от източниците.
ЕС уведоми производителите на електромобили по-рано този месец, че ще въведе нови временни налози през юли след продължилото месеци разследване.
Някои компании се сблъскват с персонализирани мита. SAIC Motor Corp. се подготвя за налог от 38,1% в допълнение към съществуващото мито от 10%.
Китай разкритикува този ход като протекционистки, който не се основава на обективни критерии. Пекин заплаши да отмъсти и вече започна антидъмпингови разследвания върху вноса на свинско месо и бренди.
преди 5 месеца Хехее, селски тарикатлъци.Демек дайте сега ние на вашите скъпите коли от високия клас ще ви пуснем гювеч, пък вие трябва да убедите ония другите шматки да ни пуснат свободно в ЕС .А съвсем ясно е,че поне в началото китайците ще са основно конкурент на по-ниските класове коли, Пежо, Ситроен,Рено,Фиат, Дачия, и другите от сорта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар