Планът на Hyundai Motor India Ltd. да реализира една от най-големите продажби на акции в Индия може допълнително да повиши оценките на местните автомобилни производители, съобщава Bloomberg.
Листването може да оцени индийското подразделение на южнокорейския производител на 25 млрд. долара. Това би го направило четвъртият по големина производител на автомобили в страната по пазарна стойност - крайъгълен камък, предвещаващ добро за автомобилния сектор в страната, изтъкват анализатори.
Продажбата на акции на Hyundai „ще повиши оценката за сектора, тъй като това е голямо първично публично предлагане (IPO) и ще засили чара на сектора“, коментира Девън Чокси, управляващ директор в DRChoksey FinServ Pvt.
Местните автомобилни компании вече са добавили 70 млрд. долара пазарна стойност от началото на годината, над четири пъти повече спрямо ръста на основния индийски борсов бенчмарк. Ралито се подхранва от нарастващото търсене на нови превозни средства в най-бързо развиващата се голяма икономика в света.
„Още един глобален играч на индийския пазар означава по-голямо разпределение и повече средства, привлечени към индийския автомобилен сектор“, подчертава Чокси.
Насоките на Hyundai за електрическите превозни средства подкрепят оптимизма относно перспективите за продажби в индустрията. Очаква се делът на електромобилите в Индия да нарасне около девет пъти до 20% до 2029 г.
Както Mahindra & Mahindra, така и Tata Motors, едни от най-старите и големи играчи в сектора, също се фокусират върху електромобилите.
Потребителите „търсят подобряване на начина на живот, което означава, че ще има постоянно търсене на продукти, които отговарят на това очакване“, посочва Абишек Банерджи, основател и главен изпълнителен директор на Lotusdew Wealth and Investment Advisors. Търсенето на електрически превозни средства и хибриди ще продължи да повишава стойността на акциите, добавя той.