IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Анализатор: Ford, GM и Stellantis трябва да напуснат пазара на Китай

По този начин Детройтското трио ще успее по-ефективно да ограничи разходите, смята Джон Мърфи от Bank of America

10:50 | 19.06.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Традиционните американски производители на автомобили като Ford Motor и General Motors трябва да напуснат китайския пазар, за да запазят капитал на фона на скъпия преход към електрически превозни средства, съветва водещ автомобилен анализатор, цитиран от Ройтерс.

„Мисля, че компаниите от Детройт (известни като Детройтското трио – бел.ред.) трябва да напуснат Китай възможно най-скоро“, изтъква Джон Мърфи, анализатор по ценните книжа в Bank of America, при годишната си презентация на Car Wars, внимателно следен от индустрията доклад.

Насоките на Мърфи за Голямата тройка на САЩ, както са известни Ford, GM и Chrysler – сега част от Stellantis, се появяват по време на дискусия за суровите мерки за намаляване на разходите, които компаниите ще трябва да предприемат, за да бъдат конкурентоспособни по отношение на производителите на електромобили като Tesla, както и чуждестранните автомобилни концерни.

В отговор на по-бавните от очакваното продажби на електромобили тези три компании са се фокусирали върху намаляването на разходите във всички сегменти на своя бизнес. Голямата тройка вероятно ще трябва да предприеме по-драстични мерки, за да намали разходите, предупреди Мърфи, особено при двигателите с вътрешно горене, които генерират по-голяма част от техните приходи.

Китай, най-големият автомобилен пазар в света, се оказа негостоприемен за много чуждестранни производители на автомобили, особено през последните години.

Трудно е да се преодолее силата на китайските компании на тяхна територия, отбелязват Мърфи и други анализатори. Лоялността на купувачите към местните марки там е силна и може да стане още по-силна, след като САЩ наложат новите мита върху китайските електромобили, които влизат в сила от 1 август, добавя Мърфи.

Продажбите на Ford и GM в Китай са спаднали през последното десетилетие. Регионът беше най-големият пазар на GM, а сега автомобилният производител се бори да реализира печалби там. Ford, сблъсквайки се с ожесточената конкуренция в лицето на концерни като BYD и Geely, трансформира бизнеса си в Китай, за да се превърне в център за износ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:50 | 19.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още