Базираният в Калифорния, САЩ, електромобилен стартъп Fisker Inc. подаде молба за защита от фалит след серия от дискусии с голям производител на автомобили за евентуална инвестиция, които приключиха без успех, съобщава Bloomberg.
В своето заявление, подадено на 17 юни в съда в Делауеър, Fisker посочва активи на стойност между 500 млн. долара и 1 млрд. долара и пасиви между 100 млн. долара и 500 млн. долара. Документът защитава Fisker от кредиторите, докато разработва план за изплащането на дълга си към тях.
Производителят на електрически превозни средства обяви фалит, след като по-рано представи по-слаби от очакваното финансови резултати и заяви, че планира да съкрати 15% от работната си сила. Fisker посочи през февруари, че изпитва „сериозни съмнения“ относно способността си да поддържа своя бизнес, освен ако не може да си осигури допълнително финансиране.
Fisker разкри през март, че си е осигурил финансиране от 150 млн. долара от съществуващ заемодател, но финансирането зависи от стартирането на инвестиция от неидентифициран автомобилен производител. Но преговорите с въпросния концерн са приключили без сделка.
Фалитът е обявен в момент, когато производителите на електрически превозни средства изпитват затруднения да се адаптират към забавящите се продажби в САЩ и Европа. Въпреки че ентусиазмът за електромобили остава силен, близо 60% от глобалните продажби на електромобили през 2024 г. ще бъдат реализирани в Китай, изчислява BloombergNEF в доклад от януари.
Междувременно търсенето на водещия електрически SUV Ocean на Fisker остава слабо. Въпреки че е произвела повече от 10 хил. автомобила през 2023 г., компанията е доставила само около 4700 от тях.
Fisker приключи 2023 г. с парични средства и парични еквиваленти от 325,5 млн. долара, спад от 527,4-те млн. долара към 30 септември.
Концернът се сблъска с производствени и технически проблеми, като миналата година понижи насоките си за производство. Фалитът на компанията е предхождан от тези на редица други стартъпи в сферата на електромобилите, включително Charge Enterprises, която инсталира зарядни станции. Тя подаде молба за защита от фалит през март.
Производителите на електрически превозни средства Lordstown Motors и Proterra обявиха фалит миналата година.
Arrival, компания за електрически ванове, която някои наричат „британската Tesla“, обяви фалит само месеци след банкрута на шведската компания за електрически камиони Volta Trucks.