Renault SA укрепва своята марка спортни автомобили Alpine с първия изцяло електрически модел, докато френската автомобилна група се стреми да привлече нови инвеститори и партньори в САЩ, съобщава Bloomberg.
Новият A290 ще може да изминава 380 километра с едно зареждане на батерията и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди, изтъква Renault. Това е първият от седемте напълно електрически модела, планирани за пускане в рамките на марката, включително кросоувър, който ще се появи през следващата година.
Започвайки при цена от 38 хил. евро, колата е ключова част от целта на главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео приходите на Alpine да надхвърлят 8 млрд. евро до края на десетилетието – амбициозна цел за марка, която продаде само 4300 автомобила миналата година.
A290 ще се произвежда във Франция, като доставките започват в края на тази година.
Renault планира да привлече нови инвеститори, вероятно и китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., за да подсили марката. Междувременно Alpine преговаря с AutoNation за сделка за дистрибуция в САЩ и също се стреми да разшири дейността си в Китай.
Въпреки че разговорите с AutoNation все още продължават, Alpine също обмисля различни партньорства в САЩ, разкрива изпълнителният директор на марката Филип Криф по време на пресконференция.
Но с падането на цените на електромобилите и забавянето на растежа на продажбите привличането на инвеститори може да се окаже трудно начинание. По-рано тази година Renault се отказа от плановете си да листне своя електромобилен бизнес Ampere, докато Volkswagen AG отложи търсенето на външни инвеститори за своето звено за батерии PowerCo.