Вярваме в разнообразието от технологии и тяхната комбинация, затова и инвестираме в много от тях. Бъдещето на автомобилния сектор е в търсене на водородна неутралност. Това мнение изрази в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria Тимъти Дерде, ръководител Задвижващи системи в Toyota Motor Europe, който е един от участниците в конференцията Automotive Forum Bulgaria 2024, която се провежда до 13 юни в София. Събитието се организира от Auto Motive Cluster Bulgaria, в партньорство с Българската агенция за инвестиции и правната кантора Kinstellar.
Тимъти Дерде посочи, че за да стане по-мащабна една технология, и да се използва от повече хора, трябва да се изгради по-добра инфраструктура, която да подкрепи имплементацията и в обществото.
На въпрос коя ще е водещата технология в бъдеще при създаване на въглеродна неутралност той посочи, че ще се използва разнообразие и микс от технологии и затова в Toyota инвестират в разработката на технологии, което е предизвикателство за екипите за проучване.
„В Toyota се стремим към постоянно подобрение, в момента сме в 5-та генерация на електромобилите – намалихме разходите, увеличихме производителността, за да могат нашите клиенти да имат полза от технологията. Ако икономиката и търсенето се увеличат, ще има намаляване на цените, за да могат клиентите да се възползват от това“, посочи автомобилният експерт.
Той напомни, че Toyota представи прототип на електрически пикап Hilux с водородни горивни клетки в края на миналата година. Миналата седмица е тестван във Великобритания за първи път с клиенти, като всички заинтересовани са имали възможността да направят и тест драйв с прототипа на модернистичното превозно средство.
Тимъти Дерде обясни, че засега от Toyota не могат да дадат конкретна дата, в която този прототип ще е достъпен и на пазара. „Но за нас този проект е много важна стъпка към пътя за неутралност от гледна точка на въглеродните емисии, подчерта той качествата на електрическия пикап Hilux с водородни горивни клетки, в чийто проект участва като основен инженер.
По думите му компанията базира този иновативен прототип на т.нар. “generation 2“, който може да се намери и в един от моделите на марката – Mirai.
„Екипът на Toyota, обаче, иска и сериозно да помисли върху разработката на „generation 3“. Целта на следващата генерация ще бъде да с по-добро представяне, по-малък размер и по-ниска цена. Тази иновация на технологията се очаква да бъде разработена до края на десетилетието“, разкри автомобилният експерт.
Дерде коментира и участието на британското правителство, което подкрепя проекта по разработването на пикапа Hilux, което подсказва, че все повече държави ще симпатизират и финансират подобни проекти с цел подобряване на мобилността.
„Автомобилите с горивна клетка могат да бъдат голяма част от бъдещето, тъй като идеята на технологията е да се стигне до пълна водородна неутралност“, подчерта той.
На въпрос ще даде ли Европейският съюз заден ход за забраната на автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г., експертът даде за пример нова програма при реализирането на стратегията на Toyota, наречена „Преродени двигатели“. В нея се разработват двигатели с вътрешно горене, които са съвместими с електрическите, като целта е да се постигне най-голяма ефективност.
„Новото поколение двигатели, които приемат въглеродно неутрални горива, ще бъде нова възможност да допринесем за въглеродна неутралност в региони, където стабилността на мрежата не е толкова развита“, съобщи Дерде. И добави, че в Toyota са продадени повече от 25 милиона хибридни електромобили, и макар и хибридни те имат по-малка консумация на гориво, така че „имаме по-малко емисии на въглероден диоксид в световен мащаб, само от това“.
Plug-in хибридите също са една от популярните технологии на компанията, като тя позволява на всеки клиент да измине по-голямо разстояние само благодарение на електричеството. Toyota разполага и с други разновидности на подобни технологии, за да улесни избора на всеки един клиент спрямо нуждите и потребностите му.
Къде е мястото на Toyota в конкуренцията с китайските производители на електромобилите? Как Китай си съперничи с Европа в разработката на електрически автомобили? Как клиентите приемат новите технологии? Какво е бъдещето на цялата автомобилна индустрия?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие” гледайте тук.
преди 6 месеца Какво ли значи "водородна неутралност". Някаква идея? отговор Сигнализирай за неуместен коментар