Volkswagen AG и Isuzu Motors Ltd. изразиха скептицизъм относно плановете на Южна Африка да развие индустрия за електрически и водородни автомобили.
Въпреки че правителството обяви през февруари, че ще позволи на производителите на автомобили да поискат 150% данъчно облекчение върху инвестициите в съоръжения за производство на превозни средства, местните ръководители на двете компании казаха, че ще останат фокусирани върху превозните средства с двигатели с вътрешно горене, съобщава Bloomberg.
Автомобилната индустрия в страната, която генерира повече от 271 млрд. ранда (14,5 млрд. долара) приходи от износ през миналата година, в момента зависи от доставките за Европейския съюз (ЕС), където се очаква законодателството постепенно да намали търсенето на превозни средства, работещи с дизел и бензин.
„Те няма да ни призоват да правим електрически превозни средства тук“, тъй като има достатъчно капацитет в Европа и транспортните разходи ще бъдат по-ниски, посочва Мартина Биене, председател и управляващ директор на бизнеса на Volkswagen в Южна Африка, по време на конференция в Порт Елизабет, близо до фабриката на нейната компания, която произвежда 165 хил. автомобила годишно. „В дългосрочен план ние вече не сме износител за Европа“, добавя Биене.
Вместо това тя каза, че компанията вероятно ще се съсредоточи върху продажбата на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, на местно ниво и на други пазари в Африка.
Тази позиция беше повторена от Били Том, главен изпълнителен директор на южноафриканското подразделение на Isuzu.
„Не трябва да бързаме и да изоставяме това, което имаме“, изтъква той, добавяйки, че очаква превозните средства с двигатели с вътрешно горене да доминират при търсенето на пазара в Африка през следващите 20 до 50 години. „Не виждам голям растеж в Африка“ за така наречените превозни средства, използващи нов вид енергия, допълва той.
Биене е и президент на Африканската асоциация на производителите на автомобили, докато Том ръководи Националната асоциация на производителите на автомобилни компоненти в Южна Африка.
Страната не е направила достатъчно за развитието на вътрешния пазар за превозните средства, изтъкват още двамата ръководители.
Южна Африка разполага с малко на брой електромобилни зарядни станции и налага 25% данък върху вноса на електрически превозни средства, докато някои традиционни автомобили не се облагат с никакви такси.
Миналата година едва 7700 превозни средства с нов вид енергия са били продадени в Южна Африка, като 85% от тях са хибриди, изтъква Том. Общите продажби на нови превозни средства през годината възлизат на 532 хил. броя, като малко под 400 хил. са изнесени.
Все пак Майк Уитфийлд, управляващ директор на южноафриканското подразделение на Stellantis NV, разкрива, че първата южноафриканска фабрика на компанията, която трябва да стартира до края на следващата година, може в бъдеще да произвежда превозни средства, използващо нов вид енергия.
преди 6 месеца В по-голямата част от Южноафриканската република електроенергия има за по 5-6 часа на денонощието, но искали да развиват производство на електромобили...Видяла жабата, че подковават вола, и тя вдигнала крак... отговор Сигнализирай за неуместен коментар