Българската автомобилна софтуерна индустрия се конкурира успешно с компаниите в ЦИЕ в областта на автомобилния софтуер, но и с държави като Индия и Китай, които са много агресивни при ценообразуването и успяват да вземат много проекти. Това каза арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
България има шанс, благодарение на събития като международната автомобилна конференция на Аутомотив Клъстер България, постепенно да се превърне във водещия хъб, поне в ЦИЕ, за създаване на такъв софтуер, посочи събеседникът.
По думите му българската автомобилна софтуерна индустрия се справя много по-добре и е много по-ефективна, отколкото тази в Индия и Китай. „Привличат се нови инвеститори, макар и това да става бавно, защото при нас има по-малко специалисти и конкуренцията за кадри е доста по-остра", каза той.
Над 300 души от цял свят ще се включат в международната автомобилна конференция, която ще се проведе в София през следващата седмица, анонсира Станиславов. Участниците са от всички краища на света, включително САЩ, Южна Корея, Китай и други. Конференцията е разделена на три части, като първата е посветена изцяло на електромобилите, на литиево-йонните батерии, които се използват не само в автомобилната индустрия. Това е и една от най-търсените стоки в цял свят.
Вторият ден от конференцията ще бъде най-същественият - ще се дискутират най-критичните за индустрията теми като автоматизация на производството, разясни Станиславов.
"Много е важно да се провеждат такива събития, защото това е място където се срещат компаниите от индустрията и обменят опит. Това е от изключителна полза, както за българските предприятия, които работят в България, така и за тези, които идват от чужбина и се запознават с българската екосистема и възможностите на българските фирми", каза гостът.
Третият ден е посветен на това, с което ние сме различни от всички останали - автомобилният софтуер и електрониката, която се произвежда за автомобили, каза Станиславов. "Автомобилният софтуер в момента вече съставлява около 50% от печалбата в един автомобил. Тоест, най-печелившия компонент в един автомобил не са стъклата, не са губите, алуминиеви или пластмасови детайли, а софтуерът", каза Станиславов.
Повече може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 5 месеца До: зеленчук, :):) , пак не Позна, аз в събота и най-вече в неделя си почивам. Ако всичките ти твърдения и предсказания са такива - язък за тебе. :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: тошко_стоте_акаунта ... така си и знаех ... неделен шофер , в най-добрият случай ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: зеленчук, пък аз имам 1,5 милки, и кво сега? ще си го мерим ли??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: зеленчук, вие от сектата верно сте изкуукали тотално!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: зеленчук, хмм, занчи ако попадна в животозастрашаваща ситуация, първо трябва изчисля дали застрахователят или куката ще ме потупат по рамото или да си спасявам дъто? Ама ти сериозно ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: тошко_стоте_акаунта ... сподели такава ситуация , в която катаджия/застраховател ще ти признае , че си направил най-доброто , като си превишил позволената скорост ... моля !! и не изпадай в акобализми , имам почти 1млн км зад гърбът си ... виждал съм неща , които по хрониките в новините не ги дават обикновено ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: зеленчук, не съм съгласен с тебе /отново :):)/ , и аз съм против глупаците по пътищата, но не по този начин. Може да се получи някаква критична ситуация, в която да ти е необходимо повече ускорение за да избегнеш краш. По-скоро да се слага усторйство със запис на скоростта онлайн, и колкото пъти прехвърлиш скоростта, токова пъти те суровакат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца интелигентният асистент за ограничаване на скоростта (Intelligent Speed Assistance), става задължителен от следващият месец за всички ново продадени автомобили в ЕС ... :))) ... ограничение от 130 на магистрала ?! не можеш да вдигнеш над , колкото и да натискаш ... ограничение от 50 в града ?! не можеш да вдигнеш над , колкото и да натискаш ... работи съвместно със системата за разпознаване на пътни знаци ... циклопче , твой ред е да обясниш за кламъчкайдътатъръто ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://shorter.me/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар