Звеното на Volkswagen за зареждане на електромобили Elli ще си партнира с норвежката Otovo, като двете компании ще предлагат оборудване на Huawei, което позволява на клиентите да свържат своите автомобили със соларни системи и системи за съхранение на енергия в домашни условия, за да намалят сметките за електроенергия, съобщава Ройтерс.
Партньорството бележи поредната стъпка на Volkswagen към разширяване на своя бизнес в енергийния сектор, като свързаните с това дейности на германския автомобилен концерн вече обхващат стенни кутии, тарифи за електроенергия, както и достъп до повече от 700 хил. обществени зарядни точки в цяла Европа.
Норвежката Otovo, основана през 2016 г., по същество функционира като пазар, където собствениците на жилища могат да поръчат оборудване, включително слънчеви панели и батерии, както и инсталирането им на 13 пазара в целия континент.
Обосновката на сделката е да се подобрят услугите на Elli, свързани с новите стенни кутии, като същевременно бъде представена Otovo на клиентската база на най-големия производител на автомобили в Европа.
„По отношение на продажбите на електромобили, ако погледнете списъка на пазарите, на които Otovo действа, те всъщност покриват 70-80% от целия европейски обем“, казва изпълнителният директор на Elli Джовани Палацо.
Комбинирането на стенни кутии и фотоволтаични системи чрез използване на домашно съхранение на енергия може да намали разходите за зареждане на електрически превозни средства с до 40%, изчисляват компаниите.
Партньорството ще започне с интегрирането на инвертори на Huawei, които преобразуват постоянен ток в променлив, както и системи за съхранение на енергия чрез батерии от китайските компании, посочва изпълнителният директор и основател на Otovo Андреас Торсхайм.
Това, според него, е от ключово значение за изграждането на екосистема за водачите на електрически автомобили, която съществува „около превозното средство, когато е в гаража и може да получава енергия директно от дома и покрива“.
Партньорството става факт, когато търсенето на електромобили губи инерция, което кара производителите на електрически модели да забавят реализирането на своите планове за електрификация.
Палацо твърди, че подобен ход в този момент може да помогне за ускоряване на разширяването на дела на електромобилите, които са възпрепятствани от високите цени на енергията, безпокойството около зарядните станции и липсата на достъпни модели.