IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Suzuki спира производството в Тайланд, насочва ресурси към електромобили и хибриди

Производителят планира да продължи да продава превозни средства в страната и да поддържа следпродажбено обслужване там чрез внос

15:12 | 10.06.24 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Suzuki Motor Corp. ще спре производството на автомобили и камиони в Тайланд до края на следващата година, за да съсредоточи ресурсите си върху производството на електрически и хибридни превозни средства другаде, съобщава Bloomberg.

Производителят планира да продължи да продава превозни средства в страната и да поддържа следпродажбено обслужване там чрез внос, включително електромобили и хибриди, от заводи на други места в региона на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), Япония и Индия.

„В процеса на насърчаване на въглеродната неутралност и електрификацията в световен мащаб, Suzuki обмисля оптимизиране на глобалните производствени обекти в рамките на групата“, става ясно от изявление на компанията, която добавя, че е решила да затвори завода до края на 2025 г.

12-годишният завод в тайландската провинция Районг, югоизточно от столицата Банкок, се управлява от местното дъщерно дружество Suzuki Motor Thailand Co. и има годишен производствен капацитет от 60 хил. превозни средства. В него работят около 800 души.

Новината се появява в момент, когато японските автомобилни производители са изправени пред интензивна конкуренция в лицето на китайските конкуренти в Тайланд, както и натиск за производство на повече електрически и хибридни превозни средства.

Suzuki се стреми да разполага с гама от шест електрически модела до 2030-31 г. Компанията планира да пусне първия си електромобил в Индия до следващата година, който възнамерява да изнася в Япония, както и в Европа.

В края на миналата година Greenpeace класира Suzuki последен по отношение на декарбонизацията сред автомобилните концерни. Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. се нареждат в долната половина сред 15-те традиционни производители на автомобили, оценявани от екологичната активистка група.

„Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене“, се посочва в доклада на Greenpeace.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:12 | 10.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
evlogi
преди 1 месец
Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене,..Аде бе? Сериозно? Е колко да се дистанцират? Може би в мокрите сънища на Грийнпийс.. Всъщност японците действат най-разумно в това отношение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още