IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nio записа по-голяма от очакваното тримесечна загуба на фона на силната конкуренция

Брутният марж на концерна междувременно се възстанови до 4,9% от 1,5% през същия период на миналата година

22:31 | 06.06.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nio Inc. отчете по-голяма от очакваната загуба през първото тримесечие, тъй като засилената конкуренция нанесе на китайския производител на електрически превозни средства нов неуспех в стремежа си към рентабилност, съобщава Bloomberg.

Коригираната нетна загуба на компанията се увеличи до 4,9 млрд. юана (677 млн. долара) през първото тримесечие. Nio записа бавен старт на годината и през март понижи насоките си за доставките.

Концернът е изправен пред редица предизвикателства, включително по-ожесточена конкуренция в Китай, където бушува ценова война. Експанзията на Nio на по-доходоносните задгранични пазари също е изправена пред затруднения, като повишаването на митата в САЩ и очакваните подобни действия в Европейския съюз (ЕС) застрашават допълнително бизнеса на компанията.

Подобрения на маржовете

Nio се фокусира върху премиум сегмента след основаването си през 2014 г. с обособяването на шоуруми от висок клас, подобни на клубове, наречени Nio Houses, и скъпи станции за смяна на батерии. Оттогава компанията овладя разходите, забави разширяването си в чужбина и съкрати работни места през последната година.

Промените подобриха маржовете ѝ. Брутният марж се възстанови до 4,9% през първото тримесечие от 1,5% през същия период на миналата година. Nio също беше сред производителите на електромобили, включително Xiaomi Corp. и BYD Co., които отчетоха силни продажби през май, като доставките на компанията скочиха с над 230%.

Сега Nio залага на втора марка за масовия пазар, наречена Onvo, която има за цел да се конкурира с локално произведените модели на Tesla Inc. Първите автомобили ще бъдат доставени през септември, като се очаква подмарката да допринесе за рентабилността, след като доставките достигнат 20 000 броя на месец.

Междувременно Nio продължава да надгражда съществуващите модели и си партнира с други автомобилни производители в мрежи за смяна на батерии. Очаква се концернът да достави до 56 000 автомобила през тримесечието, приключващо на 30 юни, генерирайки приходи от цели 17,1 млрд. юана.

През първото тримесечие доставките са намалели до 30 053 автомобила, но като цяло са в съответствие с ревизираната цел на компанията. Приходите паднаха до 9,9 млрд. юана, като изостават от прогнозите на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:32 | 06.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още