IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota влага над 280 млн. долара в разширяване на производството в Алабама

Компанията ще добави нови производствени линии и още 350 работни места

12:36 | 06.06.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Звеното на Toyota Motor Corp. в американския щат Алабама планира да инвестира 282 млн. долара в своя завод в Хънтсвил, добавяйки нови производствени линии, което ще осигури допълнителни 350 нови работни места, съобщава Ройтерс.

Това довежда общата инвестиция в Toyota в щата до повече от 1,7 млрд. долара, изтъква автомобилният производител.

По-рано тази година японският концерн обяви, че ще инвестира 1,3 млрд. долара в производственото си съоръжение в Кентъки, за да подкрепи своите планове за електрификация в Северна Америка.

Новата инвестиция ще увеличи общите разходи на Toyota за разширяване на своята дейност в Кентъки до близо 10 млрд. долара. Това ще гарантира на компанията възможност за производство на нов изцяло електрически SUV с три реда седалки, който ще бъде насочен към американския пазар.

В съоръжението на Toyota в Кентъки работят 9400 души, като заводът е от голямо значение за бизнеса на концерна в региона.

От 2021 г. насам Toyota е обявила инвестиции в размер на близо 17 млрд. долара в своите американски съоръжения.

Отделно компанията засилва ангажимента си и по отношение на производството на електромобилни батерии в региона. Toyota вече обяви инвестиция от 1,3 млрд. долара за своя завод за батерии в Либърти, Северна Каролина, като целта е съоръжението да произвежда достатъчно батерии за 1,2 млн. превозни средства.

Въпросното съоръжение е съвместно предприятие между Toyota Motor North America и Toyota Tsusho.

Мащабната инвестиция на Toyota отразява нейната стратегия за продажба на 3,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г. Марката Lexus ще се трансформира в изцяло електрически бранд за пазарите на Европа, САЩ и Китай през 2030 г. Очаква се през 2035 г. марката да предлага само изцяло електрически модели в глобален план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:36 | 06.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още