Китайският производител на автомобили Great Wall Motor Co. планира да затвори европейската си централа в Мюнхен през август и да освободи около 100 служители, съобщава Bloomberg.
Компанията, един от най-големите независими производители на автомобили в Китай, коригира европейската си стратегия, тъй като пазарът на електрически превозни средства в региона става все по-предизвикателен, става ясно от изявление на фирмата, публикувано на уебсайта ѝ на 31 май.
Около 100 служители от европейския бизнес на Great Wall ще бъдат освободени, изтъква представител на компанията в понеделник.
Great Wall и други китайски автопроизводители са изправени пред заплахата от по-високи мита по внос от ЕС, който трябва да обяви предварителните резултати от антисубсидийното разследване най-скоро следващата седмица. Митата биха намалили конкурентоспособността на произведените в Китай превозни средства, докато търсенето на електромобили се охлажда след опитите на страни като Германия и Франция да намалят или ограничат субсидиите.
Въпреки че компанията не е лидер сред китайските производители на електромобили, които изнасят превозни средства за Европа, тя се позова на множество фактори, които създават несигурност в региона. Съобщава се, че Great Wall е продала около 6300 автомобила в Европа през 2023 г., с изключение на Русия, което представлява около 2% от общия ѝ износ.
Германските медии първи съобщиха за плановете на компанията още миналата седмица.
Основните звена на автомобилния производител в Китай ще поемат отговорността за предоставянето на поддръжка на европейските дистрибутори и ще продължат да изследват нови пазари, посочват от компанията.
Още през октомври Great Wall се превърна в първия китайски концерн, който изпрати отговори по отношение на разследването на Европейската комисия (ЕК). Компанията призова за среда на справедлива и отворена търговия.
“Европа е един от ключовите стратегически пазари на Great Wall Motor”, написа президентът на компанията Му Фън в профила си в Weibo, добавяйки, че компанията има големи планове за региона, като търси място за завод там, предвиждайки пълни възможности от производство до продажби.
Концернът планира да построи завод в Европа и Германия е един от кандидатите за мястото, съобщи германското издание Automobilwoche преди това.
Great Wall Motor се класира на осмо място по продажби на чисто електрически и плъгин хибридни автомобили в Китай през първите девет месеца на 2023 г.
преди 5 месеца Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://shorter.me/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Голям рев как китайските електромобили едва ли не щели да унищожат европейската автомобилна промишленост, пък май се оказва,че не е точно тъй, а? Ми не е разбира се, на заможните пазари като европейският цената изобщо не е главният фактор.АКо беше , Дачия щяха да са най-голямата автомобилна марка в Европа...Засега единствената автоиндустрия,която се очертава да бъде унищожена от китайския внос-това е руската, ако мога да я нареча индустрия де, с жалките няколкостотин хиляди годишно производство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Нагледен пример как китаецът комунист краде дизайн от Порше. Много са чувствителни на тема пазарна среда, а въобще не признават международно патентно право. отговор Сигнализирай за неуместен коментар