Електрическите превозни средства възвръщат своята инерция на китайския автомобилен пазар, след като производителите на автомобили, захранвани изцяло с батерии, преодоляха спада в потребителските разходи благодарение на намаленията на цените и пускането на нови модели, пише Bloomberg.
Всички водещи производители, от BYD Co. до Nio Inc., отчетоха силен ръст на продажбите през май. Seres Group Co., която работи с Huawei Technologies Co. при производството на популярните електромобили Aito, отбелязва най-голямото увеличение за периода, като компанията успява да достави 34 100 автомобила, което е почти тройно повече спрямо същото време на миналата година.
Междувременно Nio отчита 234% увеличение на продажбите, а Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd. отбелязва двукратен ръст на обемите.
BYD, най-популярната марка в страната, е продала 330 488 леки коли през миналия месец, увеличение с малко над една четвърт в сравнение с данните за май 2023 г.
Продажбите на Xpeng Inc. растат с 35 на сто, докато тези на Li Auto се увеличават с 24% през същия месец.
Възходящите данни подкрепят и търговията с акции на въпросните компании. Книжата на BYD поскъпнаха с над 6% в последния час от редовната търговия в Хонконг. Цената на акциите на Nio се увеличава с 5,1%, докато книжата на Li Auto и Xpeng поскъпват съответно с 5,25 на сто и 1,7%.
Продължителният растеж подкрепя китайските производители на електромобили, които са изправени пред нарастващи предизвикателства у дома и в чужбина. През април китайските потребители ограничиха разходите за редица продукти - от дрехи до офис консумативи и автомобили. Със забавящото се търсене на превозни средства, задвижвани с батерии, където конкуренцията продължава да се засилва, производителите намаляват цените и ускоряват пускането на нови модели. BYD засили ценовата война, като намали цените на много популярни модели през февруари, което накара други конкуренти да го последват.
Междувременно достъпът до нови отвъдгранични пазари, където производителите могат да налагат по-високи цени, е застрашен от някои търговски ограничения, например митата на САЩ и очакваните налози на Европейския съюз (ЕС).
Все пак се смята, че продажбите в Китай предлагат известен комфорт по отношение на електромобилите и плъгин хибридите, чиито продажби се очаква да нараснат с 33% до 770 хил. броя през май спрямо спада от 5,3% при общите доставки, показват предварителните данни от Китайската асоциация за леки автомобили.
Спадът вероятно се дължи на едноседмичната ваканция за Деня на труда, която се падна изцяло през май тази година, отбелязва асоциацията.