Възможно и напълно вероятно е в контекста на глобалната икономическа ситуация и развитието на технологиите да се направи крачка назад и да се реабилитира популярността на двигателите с вътрешно горене в Европа и да се отстъпи от тази реторика, насочена изцяло към електромобили. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му двигателите с вътрешно горене биха могли да постигнат въглероден неутралитет по пътя на синтетичните горива. Въпрос на политическо решение е да прогледнем за тези решения и да си дадем сметка, че за намаляването на нашите въглеродни емисии има много повече от една технология.
„В текущата геополитическа и икономическа ситуация европейската автомобилна индустрия от безапелационен лидер се превърна в догонваща, благодарение на една конформистка политика, която не си постави за цел да влезе в сериозен разговор, а понякога и в конфликт с Европейската комисия по отношение на решенията, които тя взимаше през последните 10 години, пряко касаещи европейската автомобилна индустрия“, коментира Желев.
"Европа е изключително притеснена за автомобилната си индустрия в една тежка ситуация, която самата Европа създаде, защото в последните 15 години, в които говорим за електрификация (особено интензивен стана разговора след т.нар. "дизелгейт" скандал, създадохме исторически прецедент. Базирайки се на безпрецедентното си технологично си лидерство в автомобилната индустрия, ние си позволихме да обявим за остаряла технологията, в която имахме решително конкурентно предимство пред останалия свят", коментира гостът.
По думите му Европа прокламира двигателя с вътрешно горене за остаряла и мръсна технология и обяви за "праведен" електромобилът, който не е по-нова технология.
„Постигнахме един крайно любопитен ефект, без да анализираме истинските рискове от подобен подход - къде се намират суровините, нужни за производство на батериите, къде са мощностите за преработка и рафиниране на тези суровини, кои са държавите, които имат монопол върху тяхното управление“, посочи Желев.
"Ние обявихме електромобилите за "праведни" и изведнъж се оказа, че само за 10 години пропиляхме повече от 130 години конкурентно предимство и безапелационна лидерска позиция в най-мощната човешка индустриална дейност, залагайки на една технология, за която сме напълно неподготвени и обявявайки я за технология на бъдещето. Нарушихме всички принципи на управлението на риска - заложихме всички яйца в една кошница"., допълни събеседникът.
Цялото напрежение в европейската автомобилна индустрия е продиктувано от нашите, на ЕС, собствени действия и от последващите ефекти, за които се оказахме напълно неподготвени, каза още автомобилният експерт.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 5 месеца Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://shorter.me/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: evlogi ... та ... отклоних се ... к7цата не може да стъпи на малкият пръст на некой баварец шестак ... нито като изпълнение , нито като динамика , нито като возия ... да , много хубава кола е , и огромно количество хора не могат да си позволят такъв клас кола , но е зад ... не отговаря дори на citroen c5 спортния с три литровият двигател ... та така както корейците са зад европейците с 10-15г , така поднебесните нека първо стигнат корейците , пък тогава да си пишем ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: evlogi ... ами доста спорно е за корейските къде са , не ми се влиза в разговор от по 500 букви във форум , където има рекламодатели по темата ... имам преки наблюдения върху kia spоrtage GTs и kia k7 . едното чисто ново от представителството , другото на петцифрен километраж . и двете с абсолютно всичко , което дават като екстри и двете с топ двигателите им . нема ти казвам к7 в спортен режим на каране за какво иде реч ... :))) ... шестак , три литра , 24 клапана ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Всичко това стана възможно да се случи, защото младите поколения не знаят, какъв е неизбежният резултат, когато цялата политическа и икономическа власт се озове в ръцете на - дали Комитет или Комисия, Централен или Европейска, дали Секретари или Комисари - все коммуннета. По-възрастните знаеха, но пък решиха, че ако в ЦК вече се говори на западни езици, то резултатът ще е друг. Е, не е и няма и да бъде! Внимавайте на 9-ти юни - тази дата е историческа за България! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца В целия порой от думи в приложения цитат от статията, в който се описва картина на проблеми и погром над конкретна индустрия, в две дума е посочена и причината за проблема и подсказка за неговото решение - Европейската комисия. По-важното в случая е, че на същото място се раждат и отглеждат всички проблеми на Европа от Лисабонския договор насам и пак там е заровено тяхното решение - не срамежливото *влизане в сериозен разговор и дори конфликт*, а ампутация на причинителя и развъдника на проблеми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца *В текущата геополитическа и икономическа ситуация европейската автомобилна индустрия от безапелационен лидер се превърна в догонваща, благодарение на една конформистка политика, която не си постави за цел да влезе в сериозен разговор, а понякога и в конфликт с Европейската комисия по отношение на решенията, които тя взимаше през последните 10 години, пряко касаещи европейската автомобилна индустрия* - Тук всичко е казано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: zelka007Бе аз добре си спомням какви бяха корейските коли преди 20 години, и какви са сега. Азиатците се учат много бързо..В Китай има десетки фирми за електромобили, и съм сигурен,че 90% от тях наистина са пръчки и повечето от тия фирми ще изпушат, но също така съм сигурен, че останалите 10% ще са сред най -големите фирми в света след 10 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца никой нищо няма да отстъпва ... :))) ... електриките налазват !! в Европа се строят няколко десетки мега съоръжения за батерии , сключени са многомилионни договори за добив на литий , никел , редкоземни , строят се съоръжения за рециклиране на батерии , изгражда се вертикална интеграция напълно независима от Поднебесната ... силно препоръчвам на "експертите" да се качат на европейска електричка от среден клас и на сглобените като от вестникарски колаж поднебесни , и да споделят преживяното ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар