Китайският автопроизводител BYD показа най-новата версия на плъгин хибридна технология, която подобрява икономията на гориво и разходите, засилвайки конкуренцията с компании като Toyota и Volkswagen, които все още продават предимно бензинови автомобили, съобщава Ройтерс.
Председателят на BYD Уан Чуанфу представи петото поколение на хибридната технология, която постига рекордно нисък разход на гориво от 2,9 литра на 100 км при изтощени батерии, на събитие в Сиан.
С напълно заредена батерия и пълен резервоар с бензин, технологията може да осигури пробег от 2100 километра, изтъква Уан. В Сиан се намира първата фабрика за производство на автомобили на компанията.
BYD също така пусна версия седан на своите модели Qin L и Seal 06, като и двата са оборудвани с новата технология и се предлагат на цена от 99 800 юана (13 775 долара).
Клиентите, използващи новата технология, могат да спестят до 9682 юана годишно от разходи за гориво в сравнение с тези, които карат бензинови модели, добавя компанията.
Последното поколение плъгин хибридна технология на BYD – която предлага електрически пробег от десетки километри и разход на гориво от 3,8 литра на 100 км при работа само на бензиновия двигател – подкрепи бързия си растеж от 2021 г. насам с модели като Qin Plus DM-i седан и Song Plus DM-i SUV.
Китайската компания намали цените на своите плъгин хибриди с 10%-22% през първото тримесечие, като Qin и Song изпревариха бензиновите модели като Lavida и Sagitar на масовия пазар с по-ниски цени и по-нисък разход на гориво, привличайки чувствителните към разходите китайци купувачи.
В световен мащаб BYD, която ускорява международната си експанзия, все още изостава при продажбите от големите производители на автомобили, които разполагат в портфолиото си с множество марки, включително Toyota, Volkswagen, General Motors и Stellantis.
Toyota показа във вторник двигатели от следващо поколение, за които каза, че ще бъдат съвместими с алтернативни източници на гориво като синтетични горива и биогорива, за да намалят въглеродните емисии и да обнови дизайна.
За разлика от хибридната технология, въведена от Toyota с Prius през 1997 г., плъгин хибридите, водени от китайските производители на автомобили, използват по-големи батерии и могат да се движат много по-дълго на електричество.
преди 5 месеца До: zelka007Toyota е всичко друго, но не и бързоразвиваща се компания. Новостите навлизат ужасно бавно, заради закостенелия мениджмънт. Та сравнението им с BYD в слуая не е много удачно, според мен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца хех ... първият им хибрид е през 2010 , кога успяха пето поколение да създадат ?! при условие , че prius се произвежда от 1997 и чак сега направиха 5-то поколение ... :))) ... ама кои сме ние да дрънкаме ?! е алекс сребърното пинк-понкче са ще цъфне и обясни кви яки каляски са подбнебесните ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар