Бразилия изпревари Белгия като най-големия експортен пазар за китайски превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), показват индустриални данни, тъй като китайските автопроизводители увеличават продажбите на неевропейските пазари на фона на антисубсидийното разследване на Европейския съюз (ЕС) срещу китайските електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
Износът на изцяло електрически и плъгин хибридни автомобили за Бразилия скача 13 пъти на годишна база до 40 163 броя през април, което прави страната от Южна Америка най-големия експортен пазар за втори пореден месец, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA ).
Рязкото увеличение на износа за Бразилия, която беше 10-ият по големина експортен пазар за китайските NEV през януари, става факт преди по-нататъшното увеличение на митата върху вноса на електромобили и хибридни превозни средства от юли, тъй като южноамериканската страна се стреми да насърчи местното производство на автомобили.
Няколко китайски автопроизводителя вече започнаха да увеличават инвестициите за местно производство в Бразилия. BYD започна изграждането на производствен комплекс в страната, за да стартира местно производство до края на годината или в началото на 2025 г., а Great Wall Motor обяви, че заводът му в Бразилия ще започне работа още този месец.
Бразилия също стана втората по големина дестинация за износ на автомобили от Китай през април след Русия, която запазва първото си място.
Очаква се Русия, която е обект на западни санкции, да остане най-големият пазар за износ на автомобили от Китай, заяви генералният секретар на CPCA Цуи Донгшъ.
Испания, Франция, Нидерландия и Норвегия са сред страните, които отбелязаха най-голям спад във вноса на произведени в Китай електрически превозни средства в периода януари-април, добавя CPCA.
Антисубсидийното разследване на ЕС наруши износа на китайски превозни средства за блока, но производителите на автомобили в страната активно проучват пазарите на Южна Америка, Австралия и АСЕАН, посочва Цуи.
През първите четири месеца на тази година китайският автомобилен износ за Русия се е увеличил с 23% до 268 779 автомобила. Износът за Мексико и Бразилия е скочил съответно с 27% до 148 705 броя и с 536% до 106 448 броя през същия период.