Египетска компания ще си партнира с втория по големина държавен производител на автомобили в Китай в опит за производство на достъпни електрически автомобили в най-населената страна в Близкия изток, съобщава Bloomberg.
Според сделката дъщерно дружество на египетската GV Investments ще започне местно производство на най-евтиния модел на China FAW Group през първото тримесечие на 2025 г., разкрива Шериф Хамуда, председател на базираната в Кайро фирма. Услугите за превоз ще бъдат ключов целеви пазар за превозните средства, добавя той.
Производството ще бъде увеличено през следващите три до пет години, с цел евентуално производство на автомобили с 65% местни компоненти, които ще бъдат насочени за износ в Близкия изток, Африка, Европа и Латинска Америка, изтъква Хамуда в телефонно интервю. До 20 млн. долара ще бъдат изразходвани за промишлени съоръжения, добави той.
Амбициите на фирмата относно електромобилите са част от стремежите на северноафриканската страна, която е дом на около 105 милиона души, но има не повече от няколко хиляди електромобила. Излизайки от двугодишна икономическа криза, Египет се стреми да насърчи местната индустрия и потенциала на страната като производствен и експортен център.
Държавната El Nasr Automotive Manufacturing Co. от няколко години търси партньори за развитие на собствените си планове за производство на електромобили. Междувременно Al-Mansour Automotive, която развива дългогодишно партньорство с General Motors Co., се е насочила както към производството на електромобили в Египет, така и към вноса и маркетинга на модели на марката Cadillac.
GV Auto планира да започне с пускането на пазара в Египет на Bestune E05, един от най-евтините електромобили в света, който обикновено се използва за таксиметрови услуги. Хамуда отказа да разкрие на каква цена ще се продава превозното средство в Египет. В Китай цените започват от около 17 500 долара.
„Не е лесно да се промени културата“ при автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, изтъква председателят, позовавайки се на скромния брой зарядни станции за електрически модели в страната.
Електрическите автомобили „няма да се разпространят, без правителството да настоява за това“, добавя Хамуда, призовавайки за повече държавни стимули за сектора, за да се насърчат бъдещите купувачи.