BYD, лидерът при електрическите превозни средства в Китай, планира да пусне в продажба първия си пикап в Мексико, страна, която граничи с най-големия пазар на този тип превозни средства в света – САЩ, съобщава Bloomberg.
Китайският автопроизводител ще представи плъгин хибриден пикап Shark по време на събитие в Мексико Сити по-късно във вторник (14 май).
Въпреки че по-рано BYD обяви, че моделът ще се разпространява глобално, концернът не планира да предлага Shark в САЩ към момента.
Все още не са разкрити подробности относно цената и функциите, които ще се предлагат в модела.
Пускането в продажба на пикапа отразява скока на пазарния дял на китайските концерни в Мексико, докато администрацията на американския президент Джо Байдън се готви да увеличи митата върху вноса на китайски електромобили. Базираните в Китай автомобилни марки представляват около 87% от продажбите на електромобили в Южна Америка и 20% в Мексико, изчислява BloombergNEF.
Макар за момента BYD да не предлага леки коли в САЩ, производителят навлиза на пазарите в азиатско-тихоокеанския регион, включително в Австралия, където пикапите са особено популярни.
Продажбите на пикапи в тези региони са доминирани от модели като Hilux на Toyota Motor и Ranger на Ford Motor, които също предлагат хибридни версии на някои пазари.
Необичайно е китайска марка да представи ново превозно средство извън родния си пазар и този ход показва нарастващото значение на Мексико за BYD и други автомобилни производители, базирани в Китай, където растежът се забавя. BYD обмисля изграждането на завод за електромобили в Мексико, съобщи Bloomberg по-рано тази година.
Базираният в Шънджън производител разполага с широка гама от модели за масовия пазар, включително евтини електромобили на цена под 10 хил. долара и изцяло електрически премиум модел за 232 хил. долара.
BYD доминира на китайския пазар на електромобили и за кратко се превърна в най-големия продавач на електромобили в света, изпреварвайки Tesla през четвъртото тримесечие на 2023 г.