IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шефът на BMW: Не може да има Зелена сделка в Европа без ресурси от Китай

Ако ЕС наложи мита върху вносните китайски електромобили, блокът все едно се прострелва в крака, категоричен е Оливер Ципсе

08:05 | 09.05.24 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Висшите ръководители на BMW и Volkswagen предупредиха в сряда за негативните ефекти от налагането на вносни мита в Европейския съюз (ЕС) върху електрически превозни средства от китайски автомобилни производители, заявявайки, че това може да промени плана на блока за Зелената сделка и да навреди на автомобилните производители, които внасят автомобили, произведени в Китай.

Европейската комисия (ЕК), която наблюдава търговската политика в 27-членния блок, започна разследване през октомври за това дали изцяло електрическите автомобили, произведени в Китай, са подкрепени от изкривяващи пазара субсидии.

„Можете много бързо да се простреляте в крака“, предупреждава главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе пред журналисти, след като германският производител на луксозни коли представи своя тримесечен отчет.

BMW внася произведени в Китай електромобили и iX3.

Подобно на своите германски конкуренти Volkswagen и Mercedes-Benz, BMW е силно зависима от приходите от китайския си бизнес.

Китай е вторият по големина пазар за BMW след Европа, като представлява близо 32% от продажбите на групата през първото тримесечие.

„Не смятаме, че нашата индустрия се нуждае от защита“, посочва Ципсе, добавяйки, че работата на глобална основа дава на големите автомобилни производители индустриално предимство. „Можете лесно да застрашите това предимство, като въведете мита по внос“, посочи той.

Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа по пазарен дял, който също силно разчита на Китай, предупреди, че потенциалните мита като цяло носят известен риск.

„Винаги има някакъв вид отмъщение“, изтъква Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen.

През март ЕК започна митническа регистрация на вноса на китайски електромобили, което означава, че те могат да бъдат засегнати от мита от този момент, ако търговското разследване заключи, че колите получават несправедливи субсидии.

Разследването трябва да приключи до ноември, но ЕС може да наложи временни мита още през юли. Брюксел трябва да публикува резюме на предложените временни мита до 5 юни и тези мита ще бъдат наложени до 4 юли.

Председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен заяви, че Европа трябва да предприеме мерки, за да попречи на Китай да наводни пазара на блока със субсидирани електрически превозни средства.

Френският президент Еманюел Макрон и Фон дер Лайен призоваха китайския президент Си Дзинпин в понеделник да гарантира по-балансирана търговия с Европа.

Ципсе посочи пред анализатори, че BMW и други автомобилни производители имат "двустранна зависимост не само от крайния продукт, но и от страна на компонентите и суровините".

Налагането на мита може да има обратен ефект, тъй като новите стандарти на ЕС за емисии на въглероден диоксид, които ще изискват повече електромобили - които разчитат на китайски материали за батерии - влизат в сила през следващата година.

„Няма да има нито една кола в ЕС без компоненти от Китай“, подчертава Ципсе.

Той каза още, че налагането на мита ще отмени индустриалния план на ЕС, за да се гарантира, че блокът е лидер в намаляването на въглеродните емисии и разработването на технологията, необходима за това.

„Няма Зелена сделка в Европа без ресурси от Китай“, категоричен е Ципсе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:10 | 09.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 19
khao
преди 6 месеца
До: Tikva007 верно е.... всичкото немски автопроизводител фалира, а Гъъзпром цепят от печалби! до сега кво си казал. се така е станало, тошо! хаха :D:D:D... само едно ми е чудно, защо вече руските енергоресурси не са евтини... обикновено не изпуската да добавите и тая "истина"! :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 3
Tikva007
преди 6 месеца
*Ако ЕС наложи мита върху вносните китайски електромобили, блокът все едно се прострелва в крака, категоричен е Оливер Ципсе* - ЕС вече се простреля в главата с отказа си от вноса на руски енергоресурси - ще преживее и на един крак. Само ще трябва по-демократичен контрол върху медиите в сегмента за икономиката на *блока*. Но нали затова е блок - да блокира каквото трябва за каузата на светлото комунистическо бъдеще.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 9
zelka007
преди 6 месеца
До: supertrader ... а защо постоянно некой требва да ви дава нещо на вас за да си купувате ?! защо не говорите да работите по-качествено и повече , съответно да печелите повече , и да си купувате това което искате ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 4
supertrader
преди 6 месеца
До: evlogi , нали ще ги плащат потребителите и ще имаш по скъпи коли отколкото в Китай благодарение на митата. Те като искат локално производство да има - развързват кесията и дават пари, а не с мита да вземат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 8
evlogi
преди 6 месеца
Дреме им на шефовете на БМВ и Фолксваген за персонала в европейските заводи.Сигурен съм,че биха предпочели да произвеждат изцяло в Китай и да внасят колите в Европа. Значително по-малко главоболия . по-ниски разходи, по-високи печалби и не се занимаваш с досадни синдикати. Свободната търговия е чудесно нещо, но когато се играе при еднакви условия.При сегашните условия някакъв вид мита за китайските коли със сигурност е оправдан.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още