IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай готви правила за ограничаване на свръхкапацитета при електромобилните батерии

Пекин предлага минимални стандарти за енергийна плътност и други спецификации, свързани с батериите, става ясно от документ на Министерството на промишлеността

16:27 | 08.05.24 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китай обяви проект от правила, които са насочени към забавяне на производството на батерии – ключова тема, свързана с оплакванията на САЩ и Европа относно свръхкапацитета в китайската индустрия, съобщава Bloomberg.

Компаниите от сектора за производство на литиево-йонни батерии трябва да избягват изграждането на нов капацитет, когато става въпрос за разширяване на производството, изтъква Министерството на промишлеността и информационните технологии в предложение, публикувано в сряда.

Документът, видян от Bloomberg, предлага минимални стандарти за енергийна плътност и други спецификации, свързани с батериите.

Министерството е поискало обратна връзка по своя документ, който все още не е обвързващ.

Предложението е публикувано по време на посещението на президента Си Дзинпин в Европа, където той се опита да потуши опасенията относно нарастващия износ на нови енергийни технологии от Китай - от батерии до електрически превозни средства и слънчеви панели.

Китай е напът да промени картата на глобалното производство на автомобили, като увеличи износа на електрически модели, което ще засили конкуренцията на масовия пазар, прогнозира в анализ Международната агенция по енергетика (МАЕ).

Износът на автомобили от Китай скочи с 60% миналата година, превръщайки страната в най-големия износител на превозни средства в света, изпреварвайки Япония и Германия с повече от 4 млн. автомобила. Износът на електромобили, възлизащ на 1,2 млн. превозни средства, е нараснал с 80% спрямо предходната година, като колите се насочват главно към пазарите в Европа и Азия.

Въпреки високите мита върху вноса в САЩ и ЕС, заедно с регулаторния контрол като антисубсидийното разследване на блока, „китайските производители на автомобили често остават по-конкурентоспособни от традиционните производители“, изтъква МАЕ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:27 | 08.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
stonasto
преди 7 месеца
До: stonasto Цензура на Иdи разбери...хахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
stonasto
преди 7 месеца
До: zelka007А и обратното,рашистанците у кинкалерията...Не щат,бе,не щат...се към прогнилият запад...*** разбери....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
Ckъcaнa_Ушaнka
преди 7 месеца
До: "00". цвък. 1 цент. Слаба заработка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 8
zelka007
преди 7 месеца
в Европа се строят около 50 големи съоръжения за автомобилни батерии с общ капацитет приблизително 1000ГВч на година ... освен това , като забраним окончателно поднебесните талиги , логично е синдзинпинчетата да си позатворят некоя и друга поточна линийка ... а що не напинят към необятният сибирски пазар от потребители-на-борящник ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още