Печалбата на BMW AG се свива през първото тримесечие, след като нарастващите производствени разходи натежаха върху рентабилността на германския производител на луксозни автомобили, съобщава Bloomberg.
Маржът на концерна през периода спадна до 8,8% — в рамките на целевия диапазон, но малко под очакванията на анализаторите. BMW все пак потвърди насоките си за цялата година.
Акциите на компанията поевтиняват с около 4% в сутрешните часове на търговията във Франкфурт. За последните 12 месеца те изтриха около 8 на сто от стойността си.
Резултатите показват, че автомобилните пазари може да останат помрачени тази година на фона на устойчиво ускорената инфлация, продължителното възстановяване на китайската икономика и приглушения икономически растеж в голяма част от Европа.
През април Mercedes-Benz Group AG отчете спад в печалбата от смяната на моделите и слабото търсене на електрически превозни средства, като Volkswagen AG и Stellantis NV също отбелязаха мудно начало на годината.
BMW засенчва своите германски конкуренти при продажбите на електромобили. Графика: Bloomberg
Като положително развитие BMW посочи увеличението на доставките на модели от висок клас като седана BMW 7-Series през първото тримесечие.
Компанията също така засенчи конкурентите Mercedes и Audi при продажбите на изцяло електрически превозни средства, като доставките се повишиха с 28% на фона на силното търсене на модели, задвижвани от батерии, като i4 и iX1.
Продажбите на основната марка BMW растат с 10% в Европа и спадат с 4,1% на ключовия китайски пазар на фона на по-ниските обеми в премиум сегмента.
Общите приходи за периода достигат 36,6 млрд. евро. Печалбата на групата на BMW преди лихви и данъци се свива с една четвърт.