Нов доклад на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разкрива тревожна пропаст между текущата наличност на обществени зарядни станции електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) и това, което в действителност ще е необходимо за постигане на целите за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2).
Продажбите на електрически автомобили в ЕС са нараснали три пъти по-бързо спрямо темпа на инсталиране на зарядни станции в периода 2017-2023 г., показва анализът на асоциацията. Занапред ЕС се нуждае от инсталирането на осем пъти повече такива станции годишно до края на десетилетието.
„Имаме нужда от възприемане на масовия пазар на електрически автомобили във всички страни от ЕС, за да постигнем амбициозните цели на Европа за намаляване на CO2. Това няма да се случи без широка и достъпна обществена инфраструктура за зареждане в целия регион”, изтъква генералният директор на ACEA Сигрид де Врис. „Силно сме загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години. Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия (ЕК)“, добавя тя.
Малко над 150 хил. обществени зарядни станции са били инсталирани миналата година в целия ЕС (по-малко от 3000 средно на седмица), достигайки общо над 630 хил. броя.
Според ЕК 3,5 милиона станции трябва да бъдат инсталирани до 2030 г. Постигането на тази цел би означавало инсталиране на около 410 хил. обществени зарядни станции годишно (или близо 8000 на седмица) – почти три пъти повече от резултатите за 2023 г.
ACEA обаче изчислява, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона зарядни станции. Постигането на това ще изисква инсталирането на 1,2 млн. зарядни устройства на година (или над 22 хиляди на седмица) – осем пъти повече от данните за 2023 г.
„Лесният достъп до обществени зарядни станции е съществено условие за декарбонизирането на автомобилния транспорт, в допълнение към пазарната подкрепа и конкурентната производствена рамка в Европа. Инвестициите в обществена зарядна инфраструктура трябва спешно да бъдат увеличени, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем климатичните цели“, предупреждава Де Врис.
преди 7 месеца До: onezero007 ... ам мише , ти електричката можеш да си я зареждаш навсякъде ве ... :))) ... не само на зарядна станция край пътя ... можеш да си носиш зарядна и да си я включваш на всеки контакт ве ... дори можеш да си я зареждаш с преносима фотоволтаична зарядна станция ... и да прецакаш всички и да не плащаш на никой ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://shorter.me/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца те докато построят зарядните станции всичкото прозиводител на електрички ще фалира, който си е купил от тези скъпи играчки няма да повтори и вече взеха да *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар