Френската група Michelin потвърди перспективите си за цялата година въпреки по-ниските приходи от продажби през първото тримесечие, дължащи се на по-слабото търсене, съобщава Wall Street Journal.
Постъпленията от продажбите на производителя на гуми спаднаха до 6,64 млрд. евро спрямо 6,96 млрд. евро през първото тримесечие на миналата година. Спадът беше очакван от анализатори, които прогнозираха приходи от продажби от 6,68 млрд. евро.
Обемът на продажбите се сви с 4,1% поради слабото търсене на гуми за камиони и специални гуми – подобрение спрямо миналата година, когато фирмата се оттегли от Русия – въпреки че резултатът изостава от прогнозите.
Ценообразуването и миксът увеличиха продажбите, но отрицателните валутни курсове натежаха върху приходите, изтъква компанията.
Michelin поддържа целогодишната си прогноза за оперативната печалба на сегмента от над 3,5 млрд. евро при стабилни валутни курсове и свободен паричен поток от над 1,5 млрд. евро, с изключение на сливанията и придобиванията.
В началото на годината компанията се сблъска с проверка от страна на Европейската комисия (ЕК) заради съмнения за тайни ценови споразумения между участниците в индустрията. В списъка със засегнати компании влизат още японската Bridgestone, американската Goodyear и германската Continental.
Комисията заяви, че е „загрижена, че е имало координация на цените между инспектираните компании“.
Michelin заяви, че е била инспектирана, но побърза да отрече участие в каквито и да е антиконкурентни практики.
Компанията отхвърли „категорично съществуването на подобни практики като тези, изтъкнати от ЕК, и следователно всякаква прикрита дейност“, изтъква говорител.
Междувременно германските производители на гуми се борят с по-евтината конкуренция в лицето на азиатските компании.