Honda Motor Co. ще вложи 15 млрд. канадски долара (11 млрд. долара), за да изгради верига на доставки на електрически превозни средства в Канада с финансовата помощ от правителството, тъй като японският автомобилен производител залага на дългосрочно търсене в региона, пише Bloomberg.
Цифрата включва инвестиции от партньори в съвместни предприятия, а целта е Honda да започне производството на електромобили през 2028 г. Компанията ще произвежда 240 000 автомобила годишно в завода в Алистън, Онтарио, където в момента се изграждат бензинови модели Honda CR-V и Civic. Там ще бъде обособена и фабрика за батерии, която ще има капацитет от 36 гигаватчаса (ГВтч).
Стремежът към развитие на веригата на доставки на батерии също ще накара Honda да започне преговори с южнокорейската POSCO Future M Co. за съоръжение за катодни материали и планира да си партнира с японската Asahi Kasei Corp. за производство на сепаратори.
За Honda това е част от дългосрочен залог върху потребителското търсене на електрически превозни средства в Северна Америка и тласък към целта електрифицираните автомобили да представляват 100% от продажбите на концерна до 2040 г. Компанията вече произвежда хибридни автомобили в САЩ и планира да започне производството на първите си изцяло електрически превозни средства в страната, които ще се изграждат в Мерисвил, Охайо, от следващата година.
Новите инвестиции на Honda също са насочени към намаляване на зависимостта ѝ от други производители на батерии и я доближават до суровините, които са от решаващо значение за прехода към чиста енергия.
„Искаме да използваме изобилните ресурси и енергията на Канада, за да можем да създадем верига на стойност, фокусирана върху електромобилите“, изтъква вицепрезидентът на Honda Шинджи Аойома в централата на компанията в Токио. Honda се стреми да намали разходите си за производство на батерии с 20%, като ги произвежда сама, добавя той.
Инвестицията е важен крайъгълен камък за министър-председателя на Канада Джъстин Трюдо и премиера на Онтарио Дъг Форд в стремежа им да на страната осигурят дял от автомобилния бизнес в Северна Америка, докато индустрията се насочва към електромобилите. Двамата политици вече са обещали десетки милиарди долари, за да убедят други производители, включително Volkswagen AG, да построят огромни заводи за батерии в страната.
Honda ще има достъп до инвестиционни данъчни кредити от правителството на Канада, както и преки и косвени стимули, предоставени от провинция Онтарио. Общият пакет от държавна помощ може да достигне 5 млрд. канадски долара.
Субсидиите са структурирани по различен начин от тези, които Канада обеща миналата година на Volkswagen, Stellantis NV и шведската Northvolt. Тези компании се сдобиха с договори, според които Канада ще плати част от цената на всяка батерия, произведена в техните канадски заводи.
Honda не е получила субсидия за производство, разкриват правителствени служители пред Bloomberg. Трюдо многократно заяви, че Канада може да си позволи да стигне само толкова далеч в съпоставянето на американските стимули за производство, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA).
преди 7 месеца белият демократичен свят изключва всичко от веригите на доставка , свързано с БРИКС и ко ... :))) ... лека-полека неусетно почти ... този път няма да е желязна завеса , а зид ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар