Международните продажби и производството на Toyota Motor Corp. достигат рекордни върхове през фискалната годината, приключила на 31 март, подкрепени от силното търсене и липсата на ограничения при доставките на полупроводници, с които японската автомобилна група се сблъска през последните години, пише Ройтерс.
Все пак Toyota планира да отложи началото на производството на своите електрически превозни средства в САЩ и да намали местното производство, за да гарантира безопасността и качеството на продуктите след поредица от скандали в някои нейни звена, изтъква вестник Mid Japan Economist.
За фискалната година, приключила в края на март, Toyota обяви, че глобалните ѝ продажби са нараснали със 7,3% до 10,31 млн. превозни средства на годишна база, преминавайки границата от 10 млн. автомобила за първи път, докато продукцията ѝ достигна 9,97 млн. броя, което представлява ръст от 9,2% спрямо предходната фискална година.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял обаче отбеляза спад на продажбите и производството през март на фона на жестоката конкуренция в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Глобалните продажби на Toyota се понижиха през март с 2,1% спрямо година по-рано до 897 251 превозни средства, а производството на концерна намаля с 10,3% до 807 026 броя.
Глобалните продажби на електромобили на Toyota за фискалната година се увеличават с повече от три пъти до 116 654 превозни средства.
Toyota планира да отложи началото на производството на електромобили в САЩ до пролетта на 2026 г. спрямо първоначалния план за 2025 г., информира вестникът, който добавя, че автомобилният производител планира умишлено да премине в период на „пауза“ за своя бизнес за гарантиране на качество и безопасност.
Daihatsu Motor Co., която е изцяло притежавано дъщерно дружество на Toyota от 2016 г., беше принудена да спре всички доставки на превозни средства, след като вътрешно разследване откри продължили десетилетия нередности в резултатите от сертифицирането за безопасност. Toyota се сблъска със серия от скандали от края на миналата година, включително с признанието на Toyota Industries Ltd. от януари, че е манипулирала данните за мощността на няколко двигателя, които е доставяла на японски производители на автомобили.
Групата Toyota „трябва да се върне към основите“, за да се възстанови от поредица от скорошни скандали, заяви от своя страна председателят на концерна Акио Тойода пред журналисти на 30 януари.