Група от 22 американски щата, водени от Калифорния, подкрепят новите правила за емисиите от автомобилите на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA), след като 25 доминирани от републиканците щата съдиха регулатора миналата седмица, твърдейки, че новите разпоредби са неприложими и незаконни, съобщава Ройтерс.
Делото, заведено в Апелативния съд на САЩ за окръг Колумбия, оспорва правилата за емисиите от превозни средства на EPA за периода 2027-2032 г., които имат за цел да намалят емисиите от превозните средства с близо 50% спрямо нивата от 2026 г. през 2032 г.
Калифорния, Ню Йорк, Мичиган, Пенсилвания и други щати се опитаха да се намесят, като подадоха жалба до съда, заявявайки, че могат да бъдат ощетени, ако EPA не изисква бъдещи намаления на вредните емисии от превозните средства.
„Калифорния няма да бездейства – няма да гледаме как радикалните републиканци поставят печалбите от петрола над здравето на нашата планета“, изтъква губернаторът на щата Гавин Нюсъм.
Щатите, към които се присъединиха окръг Колумбия, Лос Анджелис, Ню Йорк и Денвър, заявиха, че победата на републиканските щати „би допринесла за увеличаване на краткосрочните и дългосрочните емисии, което ще подкрепи замърсяването, водещо до преки наранявания на държавни земи, ресурси, инфраструктура и обществени програми".
Главният прокурор на Кентъки Ръсел Коулман каза миналата седмица, че правилата на EPA ще навредят на американската икономика, ще застрашат работните места и ще повишат цените, като същевременно ще подкопаят електрическата мрежа на САЩ.
Републикански държавни служители твърдят, че администрацията иска да трансформира американския пазар на пътнически превозни средства чрез строги правила и да принуди автомобилните производители да пренасочат производството към електромобили.
Разпоредбите са сред най-значимите екологични правила, прилагани при Байдън, който превърна борбата с изменението на климата в ключов стълб на своето президентство. EPA прогнозира, че между 35% и 56% от новите превозни средства, продадени между 2030 г. и 2032 г., ще бъдат електрически.
EPA заяви, че окончателните правила намаляват емисиите с 49% до 2032 г. спрямо нивата от 2026 г. в сравнение с 56% при предишния план. Шефът на EPA Майкъл Регън каза, че правилото не налага "абсолютно никакъв мандат" на производителите да приемат електрически превозни средства.
преди 7 месеца До: zelka007 Горе долу каквото е тук в ЕС. Можеш, ако няма някакви рестрикции в щата.. можеш да караш определено време с чужда регистрация и книжка и после си длъжен да я пререгистрираш и да си изкараш книжка от местния щат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: evlogi ... не че нещо , но мисля че няма да можеш да си купиш кола в един щат и да си я регистрираш в друг без проблем ... все са го измислили за дребните тарикатлъци да не минават ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Ей това им е огромното предимство на Щатите -значителната независимост на отделните щати позволява вътрешна конкуренция и ако някои се заплеснат прекалено по разни щуротии, има достатъчно други,които да действат в обратна посока.Например дори ако отк.ачал.ките в Калифорния (в Щатите я наричат Социалистическа република Калифорния)забранят продажбите на нови коли с ДВГ , без никакъв проблем човек ще може да отиде и да си закупи такава в съседната Невада. отговор Сигнализирай за неуместен коментар