IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Honda се приближава до споразумение с Канада за производство на електромобили

Канадското правителство ще субсидира част от капиталовите разходи около предвидените нови съоръжения

12:26 | 22.04.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Канада е на прага на споразумение с Honda Motor Co., съгласно което японската автомобилна компания ще произвежда електрически превозни средства и техните компоненти в провинция Онтарио, пише Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Сделката, която се очаква да бъде обявена до една седмица, включва ангажимент от страна на Honda за изграждане на нови съоръжения за обработка на катодни активни материали, производство на батерии и сглобяване на превозни средства, захранвани с батерии - превръщайки южната част на Онтарио в ключов център на плановете на компанията за производство на електромобили в Северна Америка.

Канадското правителство ще субсидира част от капиталовите разходи.

Honda разполага с монтажен завод в Алистън, Онтарио, на около час път с кола северно от Торонто, където произвежда моделите Honda CR-V и Civic. Компанията изгражда хибридни превозни средства във фабрики в Охайо и Индиана, става ясно от сайта ѝ, и планира да започне производството на първите си изцяло електрически превозни средства за САЩ, в Мерисвил, Охайо, през следващата година.

Инвестицията на Honda ще бъде реализирана в тревожен момент за автомобилния сектор, тъй като потребителските нагласи към електрическите превозни средства се охладиха в някои региони поради високите цени и недостига на зарядни станции.

Tesla Inc. обяви, че съкращава повече от 10% от глобалната си работна сила, а китайският автопроизводител BYD Co. отчете рязък спад в доставките на електрически превозни средства през първото тримесечие.

Все пак производителите правят дългосрочни залози. Миналия месец Honda и Nissan Motor Co. обявиха план за сътрудничество в областта на технологията за базирани на батерии електрически превозни средства, включително софтуер, тъй като концерните се стремят да бъдат в крак с китайските си конкуренти.

Преговорите между Honda и правителството на премиера Джъстин Трюдо продължиха месеци и бяха съсредоточени върху инвестиционните данъчни кредити, или ITC, като средство, чрез което правителството ще помогне за покриването на капиталовите разходи за фабриките. То ще се различава от споразуменията, които Канада сключи миналата година с Volkswagen AG, Stellantis NV и шведската Northvolt AB, разкриват източници. На тези компании бяха предложени държавна помощ за милиарди долари и в рамките на години, за да субсидират производството на батерии.

Правителството на Трюдо ще представи сделката с Honda като успешен пример, пряко свързан с тези договори, изтъква държавен служител. Тези споразумения създадоха екосистема около веригата на доставки на електромобили в Канада, привличайки други автомобилни фирми и позволявайки на правителството да премине към собствена система от данъчни стимули.

В този случай основният стимул, наречен ITC, за производство на чиста технология, осигурява възстановим данъчен кредит в размер на 30% от разходите за оборудване. Бюджетът на министъра на финансите Кристия Фрийланд въведе миналата седмица нов данъчен стимул, който ще се прилага за 10% от разходите за сгради, използвани за производство на електрически превозни средства - ако дадена компания е пренасочила голяма част от своята верига на доставки за електромобили в Канада.

Фрийланд се е ангажирала тясно в преговорите с Honda, като новият данъчен кредит е специално насочен към привличане на японската компания, въпреки че други производители на електромобили също ще могат да отговарят на условията, ако успеят да привлекат достатъчно местни доставчици за своите продукти.

Сделката с Honda не включва текущи производствени субсидии от вида, който си осигуриха Volkswagen и Stellantis, добавят източниците. Те отказаха да разкрият общата прогнозна стойност на правителствената подкрепа.

По-рано тази година Nikkei съобщи, че Honda обмисля инвестиция от 14 млрд. долара в Канада, но все още не е взела окончателно решение по въпроса.

Правителството на Трюдо твърди, че е необходима голяма подкрепа от страна на данъкоплатците за производителите на автомобили, за да се гарантира, че Канада ще запази дела си в северноамериканския автомобилен бизнес, след като президентът на САЩ Джо Байдън подписа Закона за намаляване на инфлацията (IRA) през 2022 г., предоставяйки финансова помощ за концерни, произвеждащи електромобили в САЩ .

Автомобилният сектор е особено важен за Онтарио, най-голямата провинция в Канада по население и дом на редица монтажни заводи, притежавани от Ford Motor Co., General Motors Co., Toyota Motor Corp. и Stellantis, както и на множество доставчици на части.

„Прозорците на възможностите за подобни неща са кратки“, посочва министърът на индустрията Франсоа-Филип Шампан пред Bloomberg в скорошно интервю, обсъждайки споразуменията за субсидии от миналата година. Той казва, че правителството трябва да действа, след като САЩ приеха IRA, или рискува да загуби заводите на юг от границата.

Stellantis и партньорът ѝ LG Energy Solution вече изграждат завод за батерии в Уиндзор, Онтарио. Предложеното място на Volkswagen за фабрика се намира югозападно от Торонто, а Northvolt ще строи близо до Монреал. Пакетите от субсидии на Канада за тези компании се изплащат частично от властите на провинциите в Онтарио и Квебек.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:26 | 22.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още