Печалбата на Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) за първото тримесечие нараства, тъй като господството на китайската компания на глобалния пазар на електромобилни батерии компенсира отслабването на общите продажби на автомобили, съобщава Bloomberg.
Нетната печалба се увеличава със 7% до 10,51 млрд. юана (1,5 млрд. долара), докато брутният марж достига най-високото си ниво от третото тримесечие на 2021 г.
Като доставчик на големи автомобилни производители, включително Tesla Inc., Volkswagen AG и Toyota Motor Corp., CATL играе ключова роля в доминацията на Китай върху глобалната верига на доставки на електромобили. Компанията обеща да продължи да се разраства въпреки охлаждащото се търсене на превозни средства, захранвани с батерии.
Стабилните резултати показват, че CATL, благодарение на водещата си технология и мащаб, отчита „по-добър от очакваното контрол върху разходите“, коментира Джоана Чен, анализатор от Bloomberg Intelligence. Първото тримесечие обикновено е най-слабият период за продажбите на автомобили в Китай заради честванията на китайската Нова година.
Американската банка Morgan Stanley повиши целевия си цена за книжата на CATL с 4,5% до 230 юана за акция, като анализаторите, водени от Джак Лу, се позовават на превъзходството на компанията по отношение на маржовете при батериите и подобряването на продуктовия микс и контрола върху разходите. Акциите на CATL, търгувани на борсата в Шънджън, приключиха сесията в понеделник на цена от 197 юана за акция. От началото на годината тяхната стойност е нараснала с около 20%.
В интервю миналия месец основателят и председател на CATL Робин Дзън каза, че компанията няма планове да забави разширяването си, дори докато търсенето на електромобили се охлажда в някои части на света.
Дзън, чието богатство достига 27,4 млрд. долара благодарение на успеха на CATL, отхвърли опасенията за свръхкапацитета и каза, че концернът планира да увеличи производството - особено за по-модерните батерии, предлагащи по-голям пробег или по-добра издръжливост при екстремни климатични условия.
CATL запазва първото място на глобалния пазар на електромобилни батерии. Графика: Bloomberg
„Печалбата на CATL от 10,5 млрд. юана за първото тримесечие надхвърля нашия сценарий с повече от 10%, а нейното последователно разширяване на маржа по време на обичайно мудния сезон предполага по-добър от очаквания контрол на разходите – вероятно подкрепен от технологичното ѝ предимство и мащаба, който надминава този на конкурентите. Печалбите изглеждат устойчиви, въпреки че индустрията за батерии се бори с нарастващата конкуренция и ценовия натиск“, изтъква още Джоана Чен.
CATL се представя по-добре от съперника си LG Energy Solution Ltd. и може да се похвали с 38,4% пазарен дял в глобален план спрямо южнокорейската компания, която държи 13,7%, изчислява SNE Research.
По-рано този месец LG Energy обяви, че оперативната ѝ печалба за първото тримесечие е спаднала с 39%, като единствено стимулите от американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA) я спасяват от загуба.
Приходите на CATL за първото тримесечие се свиват с 10% до 79,77 млрд. юана. Нетната печалба като цяло съответства на прогнозите на анализаторите.