BP съкращава над една десета от работната сила в своя бизнес за зареждане на електрически превозни средства и го изтегля от няколко пазара, след като залогът за бърз растеж на търговските електромобилни паркове не се реализира, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с плановете на британската енергийна група.
Промените в BP Pulse са част от усилията на главния изпълнителен директор Мъри Окинклос да се съсредоточи върху най-печелившите сегменти на британската компания, докато се бори със съмненията на инвеститорите относно плана ѝ да загърби постепенно петрола и газа за сметка на нисковъглеродната енергия.
През последните месеци BP Pulse намали броя на страните, върху които се фокусира, от 12 на 4 - САЩ, Великобритания, Германия и Китай - където очаква най-бърз растеж на пазара на електромобили, изтъква компанията майка.
Бизнесът също така определи Австралия, Нова Зеландия и Франция като страни с растеж.
В резултат на това подразделението съкрати над 100 работни места през последните месеци, или над 10% от глобалната си работна сила от 900 души, като много служители бяха преместени в други звена и само малка част са напуснали компанията, подчертават източниците.
BP не коментира точния брой на съкратените работни места.
Този ход отразява трудните времена за производителите на автомобили по света, които затягат коланите на фона на по-бавното от очакваното навлизане на електромобилите. Американският пионер на пазара Tesla ще съкрати повече от 10% от глобалната си работна сила, става ясно от вътрешнофирмено съобщение на главния изпълнителен директор Илон Мъск, тъй като компанията се бори с намаляващите продажби и свиващия се марж на печалбата.
Зареждането на електромобили обаче остава един от петте ключови двигателя за растеж за BP, която залага на това клиентите да прекарват повече време в нейните удобни обекти, докато захранват колите си с помощта на бързи зарядни устройства.
BP има над 29 хил. зарядни устройства в световен мащаб към края на 2023 г., в сравнение с 22 хил. година по-рано, става ясно от годишния отчет на групата. Целта ѝ е да разположи общо 100 хил. зарядни устройства до 2030 г.
„Нашите амбиции за електромобилите не са се променили“, изтъква BP. Промените в BP Pulse са "стъпка към гарантиране, че можем да изпълняваме целите си с още по-голяма прецизност и ефективност".
Първоначално BP очакваше търговските автомобилни паркове да бъдат първите и най-бързи, които ще преминат към електромобили, но това не се получи, отчасти защото правителствата облекчиха регулациите за електрификация, изтъква Окинклос пред анализатори през февруари.
Компанията казва, че очаква възвръщаемостта от нейните операции за зареждане на електромобили да надхвърли 15% и да генерира печалба от 1,5 млрд. долара преди лихви, данъци, обезценка и амортизация до 2025 г.
преди 7 месеца Стpacтен и дълъг ceкc със cилен щpaнг, яpки оpгaзми, много cпеpмa, контрoл на еякyлaциятa, пoвишен тестoстеpoн и бeзoпаснo на вcякa възpaст! Вcичко тoва в eдна кaпcyла, кoято ще нaпpави ceкca ви нeзабpавим:---- https://use.my/sman отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Та, не е мястото на ВР в тази игра. Да си добиват петрола, ако и това как се прави, не са забравили. А, у нас, ел.зареждането, биха могли също частни компаник да изградят. И едва после, да се бият в гърдите, колко "добро" нещо, била конкуренцията. Добро, добро - колко да е "добро"? а тайно, никой не иска конкуренти. Защо не си признаете, о, Скъпоценни? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца "BP съкращава работната сила на своя бизнес за зареждане на електромобили". Аха. Вместо да се разгърне, се свива. Така става, когато цялата Система, лежи на тежко недомислени концептуални основи. И Тесла, гледам, също страда, и някой мрънка че, "бе Байдън" бил щял да изгради най- много зарядна инфраструктура (сякаш, ТОВА е работа на президента, а не на компаниите от бранша). Изобщо, журналистите, виждате ли и осъзнавате ли изобщо, що за дивотии публикувате? Бих се срамувал от това, на ваше място отговор Сигнализирай за неуместен коментар